מקצועות בסיכון גבוה: מהו ביטוח תאונות והאם אתם זקוקים לו?

0
2014
מקצועות בסיכון גבוה: מהו ביטוח תאונות והאם אתם זקוקים לו?
קרדיט pexels

תאונות עבודה ותאונות דרכים הם בין הגורמים הנפוצים ביותר לפגיעה מחוץ לבית. למרבה המזל שני המקרים מכוסים במסגרת פוליסות ביטוח שונות. נפגעי תאונות הדרכים מכוסים במסגרת ביטוח הרכב אם ניתן לממשו או במסגרת הביטוח של קרנית. נפגעי תאונות עבודה מכוסים בדרך כלל במסגרת הביטוח של המעסיק וזוכים להשלמה במסגרת הביטוח הלאומי. אך, לעתים, ישנן תאונות שהנפגעים בהם נופלים בין הכסאות ולא זוכים לכיסוי מושלם.

בין הנפגעים הללו יכולים להיות נהגי משאיות שנפגעו במהלך פריקה או טעינה, מתקיני עמודי וחוטי חשמל, פועלים העובדים על גגות, דייגים העשויים להפגע במהלך עבודתם וכן טייסים. הכיסוי במסגרת ביטוח לאומי מעניק חלק מהפיצוי אך על מנת לשמור על העתיד הכלכלי שלכם ושל משפחתכם חשוב שיהיה לכם ביטוח תאונות.

מה כולל ביטוח תאונות?

ביטוח זה נועד לפצות אתכם במקרה של פגיעה וכולל בתוכו מרכיבים שונים הקשורים לטיפול הרפואי הראשוני, פיצוי במקרה שאבדתם את כושר העבודה בצורה חלקית או מלאה, פיצוי נוסף במקרה שאתם זקוקים לעזרה של אדם חיצוני על מנת לבצע פעולות יומיומיות וכן סיוע למשפחה בהוצאות הנלוות לתהליך השיקום.

ביטוח תאונות מוגדר בדרך כלל כביטוח לתאונות אישיות שהתרחשו בבית או ברחוב אך מכסה גם תאונות עבודה. במקרים מסוימים אתם עשויים להיות בדרך לעבודה ולבצע מספר עצירות לקניות בדרך. בשלב הזה, אינכם עובדים ולכן אם התרחשה פגיעה או תאונה, ביטוח לאומי לא יכיר בפגיעה זו כתאונת עבודה. אז, אתם עשויים להישאר ללא כיסוי ביטוחי. לכן, חשוב שיהיה לכם ביטוח תאונות פרטי.

האם הביטוח תקף גם בחו"ל?

ביטוח תאונות תקף בכל מקום בעולם למעט שטחים הנמצאים בשליטה או ניהול של הרשות הפלסטינית. הוא מכסה אתכם לא רק בפני תאונות אלא גם בפני אירועי טרור ואפילו פגיעות כתוצאה מלחימה. קבוע בביטוח זה פיצוי לכל יום שבו לא הייתם מסוגלים לעבוד ובמרבית הפוליסות הפיצוי שינתן יוכל לשמש לכל צורך – אם לצורך תשלום על טיפולים רפואיים, על חופשה להחלמה או על שיקום.

הביטוח כולל נכות תעסוקתית – אם אדם לא יכול לעבוד בעיסוק שלו ולבצע מעל עשרים וחמישה אחוזים מהפעולות בעבודה. לאחר שניים עשר שבועות המתנה ניתן לקבל עד אלף שקלים לשבוע. נכות קבועה מכוסה החל מהאחוזים הראשונים, בהתאם לסכום הפיצויים הקבועים בפוליסה.

מבחני קביעת הנכות

על מנת לקבוע את אחוזי הנכות קיימים מספר מבחנים. אם מדובר בתאונת עבודה, אחוזי הנכות נקבעים על פי מבדקי הביטוח הלאומי. כלומר, לאחר שעברתם את הוועדה המתאימה בביטוח הלאומי ונקבעו אחוזי הנכות, הפיצוי ינתן על פי הנתון המספרי אותו קבע הביטוח הלאומי. במקרה של תאונות שאינן תאונות עבודה, אחוזי הנכות הזמנית או הקבועה יקבעו על ידי רופא מומחה באזור הגוף שנפגע.

אילו סוגי נכות מכוסים בפוליסה?

חשוב לדעת כי קיימים מספר סוגי נכות. הסוג הראשון, הנפוץ ביותר, הוא הנכות הפיזית אותה ניתן לראות או לחוש כאשר אדם מנוע מלבצע פעולה כלשהי. הסוג השני הוא נכות נפשית. היות וביטוח תאונות אישיות תקף גם במקרה של פגיעה מפעולת טרור או מלחמה, ההלם הנפשי או הטראומה עשויים להותיר צלקות נפשיות שאינן נראות לעין. הביטוח יכסה גם את אחוזי הנכות הנפשית של אותו אדם.

מה העלות של הפוליסה לתאונות אישיות?

בדומה לסוגי פוליסות רבות, גם ביטוח תאונות אישיות נבנה בצורה מודולרית ומאפשר למבוטח לבחור את גובה הכיסוי ולשלם את הפרמיה בהתאם לפיצוי זה. ניתן לבחור פוליסות המתחילות מחמישים אלף שקלים של פיצוי במקרה של נכות ועד לפוליסות יקרות יותר המעניקות מטריית כיסויים מלאה עד מיליון שקלים. חשוב לדעת, עם זאת, כי הפיצוי יתקבל על פי כל אחד מאחוזי הנכות. לכן, אם נקבעו 10% נכות לאדם שרכש כיסוי של מיליון שקלים הוא יוכל לתבוע את הפוליסה על סכום של מאה אלף שקלים.

האם לבעלי מקצועות בסיכון יש סיכוי גבוה יותר להפגע?

אנשים הנמצאים בעבודות בגובה רב, עובדים עם מיכון כבד או מבצעים פעולות הדורשות עבודה בסמוך לקווי מתח גבוה הם בעלי סיכון רב יותר להפגע. לכן, עבורם הכיסוי של ביטוח תאונות חשוב אף יותר. הוא מסוגל להעניק שקט נפשי שבמקרה של תאונה חלילה יהיה סכום כספי נוסף למשפחה לביצוע הטיפולים, השיקום וכן הענקת הרווחה הכלכלית עד לחזרתו של המבוטח לעבודה במידת האפשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here