עונת השפעות כבר כאן ובגדול: לפי נתוני רשת בתי המרקחת סופר-פארם נרשמה עלייה חדה בצריכת תרופות צינון ושפעת

0
626

עם הפחתת השימוש במסכות על רקע ההקלות שחווינו בחודשים האחרונים במגבלות הקורונה, השפעת חזרה אלינו החורף ובגדול. משרד הבריאות כבר דיווח על עלייה בתחלואת שפעת במדינת ישראל, ולפי נתוני רשת בתי המרקחת סופר-פארם, כבר ניתן לראות את השפעותיה בצריכת התרופות, וגם בצריכה של מוצרים נלווים כמו טישו, מדחומים או מוצרים נגד יובש לשפתיים.

 לפי נתוני רשת בתי המרקחת סופר-פארם, החודש נרשמה צמיחה של עשרות אחוזים במגוון תרופות ומוצרים שאנו צורכים בחורף, בהשוואה לחודש דצמבר של שנת 2020. גם בהשוואה לשנה שקדמה לפרוץ מגפת הקורונה – 2019 – קיימת עלייה של כ-10%.

נתוני צריכת תרופות חורף לפי רשת בתי המרקחת סופר-פארם:

תרופות כאבים וחום עליה של 21%
תרופות צינון ושפעת עלייה של 71%
תרופות כאבי גרון עליה של 80%
תרופות חום ילדים עליה של 76%
מדי חום עליה של 19%
מכשירי אינהלציה עליה של 57%
תרסיסי אף עליה של 29%
טישו עלייה של 20%

אופיר רובין זכיין ורוקח בסופר-פארם: "בחודש האחרון אנו ערים לעלייה חדה בתחלואה במחלות החורף ובראשן השפעת ביחס לשנה שעברה. זה קורה בראש ובראשונה על רקע הפחתת ההגבלות והשימוש במסכות ביחס לשנה שעברה. המגמה הזו מורגשת בסניף עם עלייה בצריכת תרופות כמו משככי כאבים, תרופות להקלה על צינון וכאבי גרון, ולצידם גם של מוצרים כמו מדי חום ותרסיסי אף. עלייה חדה של קרוב ל-80% נרשמת גם בתרופות להורדת חום עבור ילדים, בין היתר על רקע החזרה השנה לגנים ולבתי הספר. שהייה המרובה בחללים סגורים, שלעיתים אינם מאווררים מספיק, מהווה קרקע פורה להתפשטותן של מחלות שונות. מומלץ להקפיד לשמור על היגיינה, שטיפת ידיים, אוורור חדרים, ושימוש במכשיר אדים בעת הצורך".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here