פיגמנטציה בפנים – דרכי מניעה, הסרה וטיפול

0
3041
פיגמנטציה בפנים – דרכי מניעה, הסרה וטיפול

השמש הישראלית, ההתבגרות הטבעית שלנו וגם המצב הבריאותי, כל אלו משפיעים על הופעת כתמים בפנים ובאזורים אחרים בגוף. תופעה זו – פיגמנטציה בפנים – מעסיקה לא מעט נשים וגם גברים שרוצים לשמור על מראה מטופח ואסתטי ועור חלק וזוהר.

פיגמנטציה יכולה להופיע בכל גיל ומהרבה סיבות שונות ולכן חשוב להכיר את הבעיה, להבין מה גורם לה ולאמץ דרכי מניעה שיעזרו לנו בהמשך הדרך. מי שכבר סובל מפיגמנטציה, יוכל לטפל בה באמצעות שיטות טיפול מתקדמות ויעילות.

אז איך מונעים פיגמנטציה בפנים?

התשובה לשאלה הזו טמונה בהכרות עם הסיבות להופעת הכתמים.

  • איזון הורמונלי: אחת הסיבות הנפוצות ביותר להופעת פיגמנטציה בפנים היא חוסר איזון הורמונלי. הכתמים יכולים להופיע בכל מצב שבו ההורמונים משתוללים או קיים חוסר איזון, בין היתר בתקופת ההריון ואחרי לידה. חשוב שהמצב ההורמונלי יהיה מאוזן ומפוקח על ידי הרופא המטפל. איזון יסייע למנוע את הופעת הפיגמנטציה.
  • תזונה נכונה: פיגמנטציה בפנים ובחלקים אחרים בגוף מופיעה לפעמים במצבים בהם הגוף לא מקבל ויטמינים ומינרלים הזקוקים להזנתו ולשמירה על בריאותו. הופעת הכתמים היא כמו נורת אזהרה לחוסר האיזון בגוף. חשוב לשמור על תזונה נכונה ובריאה, שכוללת שתיית מים, אכילת פירות וירקות המספקים ויטמינים ומינרלים לגוף והשלמה עם תוספי מזון לפי הצורך ובפיקוח רופא.
  • הגנה מפני השמש: השמש בארץ היא שמש חמה שמשאירה חותם על העור שלנו, מה שהופך לנזק מהותי במשך השנים ומביא לתופעות כמו פיגמנטציה בפנים. חשוב מאד לשמור על העור מפני השמש, לחבוש כובע, למרוח קרם הגנה איכותי ולהימנע מחשיפה מוגזמת לשמש.
  • שגרת טיפוח קבועה – ומתאימה לעור: לכל אחת ואחד מאיתנו יש עור קצת שונה, ברגישות, בתחושה, בהיסטוריה שלו. חשוב ליצור שגרת טיפוח קבועה שתזין את העור ותעזור לשמור עליו אסתטי ובריא, אבל חשוב לקבל ייעוץ מקצועי ולהתאים את מוצרי הטיפוח לסוג העור.

צפו בסרטון קצר על פיגמנטציה מאת יפה מקסימוב

טיפולים מתקדמים ללא סיכונים ותופעות לוואי

עולם האסתטיקה מתקדם כל שנה עוד קצת ועוד קצת ומציע כמה טיפולים בפיגמנטציה באזור הפנים, שמספקים מענה בלי תופעות לוואי או כאבים.

טיפולי IPL: טכנולוגיית IPL המבוססת על קרני אור מספקת מענה במלחמה מול פיגמנטציה בפנים בדרך כלל בסדרה של טיפולים בהתאמה אישית. הטיפולים קצרים, יעילים ולא כרוכים בכאב או חוסר נעימות.

טיפולי לייזר: גם במקרה של פיגמנטציה טכנולוגיית הלייזר מספקת מענה מצוין. גם כאן מדובר בסדרת טיפולים בהתאמה אישית, שבמסגרתם עוברים על אזורים שונים בעור ומטפלים בכתמים. מטיפול לטיפול העור מתבהר והכתמים נעלמים.

קרמים ותכשירים: יש לא מעט קרמים שאפשר לרכוש בחנויות הפארם, אבל במידה ויש פיגמנטציה בפנים עדיף להתייעץ עם קוסמטיקאית מקצועית ולרכוש תכשירים איכותיים המותאמים לבעיה ולא מבטיחים הבטחה כללית. קוסמטיקאית תוכל להתאים את הקרם לסוג העור ולאופי הבעיה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here