פיזיותרפיה וסטיבולרית – מהי ומתי צריך אותה?

0
198
קרדיט FREEPIK

מהי פיזיותרפיה וסטיבולרית ומתי היא נחוצה? ומה הקשר שלה לורטיגו? כאן תוכלו לקבל את כל התשובות!

על סחרחורות ושאר תופעות

כולנו סובלים בשלב כזה או אחר של חיינו מתחושת סחרחורת ויכולות להיות לכך סיבות שונות. אבל יש אנשים, הסובלים מסחרחורות קשות יותר, בתדירות גבוהה יותר ולמשך זמן ארוך הרבה יותר. אנשים אלה נחלקים לשניים: אלה הסובלים מורטיגו ואלה הסובלים מדלקת עצב וסטיבולרית. כעת נסביר על שתי תופעות אלה. חשוב לציין, שהתסמינים הינם מאוד דומים והם כוללים בעיקר תחושת סחרחורת, בחילה, קשיים בשיווי המשקל ועוד.

ורטיגו

ורטיגו הוא מושג די מוכר וידוע, שמשמעותו היא תחושת סחרחורת סיבובית. כלומר, האדם מרגיש כאילו הוא עצמו זז או שהחלל שסביבו זז וזאת, למרות שאין כל תנועה אמיתית. ורטיגו יכול להיגרם מסיבות שונות כדוגמת פגיעה באוזן התיכונה, במסלולים העצביים במוח ועוד.

דלקת עצב וסטיבולרית

העצב הוסטיבולרי הוא העצב האחראי על שיווי המשקל שלנו וכאשר הוא נפגע, שיווי המשקל שלנו נפגע גם הוא והמשמעות היא, שאנו חווים תחושת סחרחורת. בשונה מסחרחורת שאנו חווים לאחר משחק בקרוסלה או אפילו לאחר צריכת אלכוהול, כאשר יש דלקת בעצב הוסטיבולרי, הגורם לסחרחורת איננו נראה לעין והוא דורש טיפול. על פיזיותרפיה וסטיבולרית, שהיא הטיפול במקרים אלו, נרחיב בהמשך.

הגורמים ואופן האבחון

הגורם העיקרי והנפוץ ביותר לדלקת בעצב הוסטיבולרי הוא זיהום ויראלי באוזן הפנימית, אבל היא יכולה להיגרם כתוצאה מהתפרצויות ויראליות אחרות כדוגמת הרפס, חזרת, פוליו, שפעת ועוד. האבחון, שנענשה על ידי רופא אף אוזן וגרון או רופא מומחה למערכת העצבים של האוזן, מתבצע על ידי בדיקת שיווי משקל, בדיקת העצב עצמו ובדיקות שמיעה. לאחר קבלת כלל הנתונים, ניתן לקבל אבחנה חד משמעית.

פיזיותרפיה וסטיבולרית

כאשר ישנה דלקת בעצב הוסטיבולרי, יש להתמודד איתה בשני אופנים. האחד, המהווה ורטיגו טיפול מיידי, הוא טיפול תרופתי בדלקת עצמה. בנוסף, חשוב להוסיף גם פיזיותרפיה וסטיבולרית, המטפלת בתסמינים של הדלקת ומאפשרים הקלה מיידית מצד אחד ומתמשכת מן הצד השני.

בחירת הפיזיותרפיסט

לאחר אבחון הדלקת ולאחר קבלת ההחלטה לבצע פיזיותרפיה וסטיבולרית, מגיע הזמן להחליט במי להיעזר לשם פיזיותרפיה זו. אם כן, חשוב מאוד להבין, שכפי שרופאים שונים מתמחים בתחומים שונים של הרפואה, כך גם פיזיותרפיסטים שונים מתמחים בתחומים שונים של פיזיותרפיה ולכן חשוב לחפש פיזיותרפיסט מומחה בפיזיותרפיה וסטיבולרית.

דבר חשוב לא פחות הוא לבחור פיזיותרפיסט מקצועי ומנוסה שאתם סומכים עליו ועל הדרך שלו. כמו כן, היות שמדובר על סימפטומים מטרידים מאוד שעלולים אף להשפיע משמעותית על יכולת התפקוד היום יומי שלכם, חשוב גם למצוא פיזיותרפיסט בעל זמינות גבוהה, על מנת שתוכלו להתחיל טיפול של פיזיותרפיה וסטיבולרית בהקדם האפשרי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here