שבוע הנקה בכללית

0
206
צילום: דוברות כללית

שבוע עידוד הנקה נועד לעורר מודעות ציבורית לחשיבותה של ההנקה ויצירת סביבה תומכת בהנקה בכל מקום ובכל זמן. השנה שבוע ההנקה, שמצוין בין התאריכים 1-8 לאוגוסט, עומד בסימן "הנקה השקעה חכמה בבריאות". מחקרים מלמדים כי הנקה היא השקעה חכמה בבריאות התינוקות בהפחתת הסיכון למחלות זיהומיות סיכוי פוחת לעודף משקל ; השקעה חכמה בבריאות האם בהפחתת סיכון למחלות לב וכלי דם, סרטן השד וסרטן שחלות ובנוסף הנקה עם הזנה משלימה תורמת באופן משמעותי להתפתחות הקוגניטיבית של היילוד.

אלישבע כהן ארזי – יועצת הנקה ורכזת תחום הרפואה המונעת בסיעוד בכללית במחוז, מספרת: "לאור החשיבות בעידוד ותמיכה בהנקה אנו מעניקים שירות זמין ולאורך כל השנה של ייעוץ הנקה, אנו שמים דגש על הקניית ידע, תמיכה, ומעניקות גם תמיכה לאימהות שהחליטו לא להניק. עם הלידה, קיים סיוע בבתי החולים וחשוב להיעזר בו . בי"ח כרמל לדוגמא נותן סיוע המשך בטלפון ובזום ליולדות עם שחרורן ולאחר הלידה ניתן סיוע נרחב בקהילה הכולל: אחות יועצת הנקה בטיפת חלב, מרפאת ייעוץ הנקה ללא תשלום, ייעוץ והדרכה טלפוני במוקד האחיות, הזמנת יועצת הביתה בהשתתפות המושלם, וסדנאות להורים במרפאות".

במסגרת שבוע ההנקה העולמי מתקיימים אירועים לעידוד ותמיכה בהנקה ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי בכללית: פסטיבל "קסם ההנקה של כללית" שהתקיים במתחם My Baby ירכא. במתחם הוצבו דוכנים בהם נמסר מידע על השירותים שמעניקה כללית לנשים בהריון ולאחר לידה והמשתתפות נהנו מהרצאות מרתקות בנושאים שונים; בעופר קריון התקיים בוקר לנשים בהריון, אימהות ותינוקות אשר השתתפו בפעילויות והרצאות בנושא הנקה, הורות, תזונת אימהות ותינוקות; במרכז בריאות הילד עמק השלום ביקנעם נערכה סדנא לנשים בהריון ראשון ובני/בנות זוגן בנושאים שונים כגון: הנקה, טיפול בתינוק והחזרה הביתה, ארגון הבית וסביבה בטוחה לתינוק, שינה של התינוק, זוגיות ומיניות לאחר לידה; בבית חולים נהריה כללית לקחה חלק ביום הסברה והפנינג ליולדות.

הוצב דוכן עם גלית סולומון – יועצת הנקה של כללית במחוז עם דפי מידע וחומרי הסברה על הנקה ובנוסף גלית שוחחה עם היולדות על השירות שכללית מעניקה בבית החולים – טיפת חלב מהטיפה הראשונה – שירות הניתן בבית החולים; במרפאת הקהילות בחיפה אלישבע כהן ארזי העבירה סדנא 'מהטיפה הראשונה' לנשים הרות ובה דיברה על הכנה להנקה, יתרונותיה, אמונות ומיתוסים בהנקה, נוחות האמא, קיימות (סביבה ירוקה – בהנקה יש פחות פלסטיק וכו); במרפאת ארמון בחיפה עתידה להתקיים סדנא להדרכת הנקה לנשים בהריון ולאחר לידה; מרפאות ברחבי המחוז הקימו דוכן עם חוברות מידע על הנקה וחולקו מגנטים על נושא ההנקה והשירותים הניתנים במחוז.

לצד הידע המחקרי והערכים הבריאותיים של הנקה לקשר בין האם ותינוקה בחנו בכללית מה המידע שמעסיק ביותר את האימהות המניקות. אריקה רוזנשטוק, יועצת הנקה ארצית בכללית "הנושאים המדוברים ביותר הם בקרב נשים מניקות הן איך מתמודדים עם כאבים ופצעים בראשית ההנקה, איך לשלב הנקה עם בדף הפייסבוק של כללית 'מיניקות מתייעצות על הכול' ישנה קהילה שפועלת כ-3 שנים וחברות בה למעלה מ-9,000 אימהות. הקהילה מהווה רשת חברתית שמאפשרת מרחב בטוח לנשים שמיניקות או מתכננות להיניק לשאול ולהתייעץ יועצות הנקה מוסמכות, המנהלות את הקהילה, בנוגע לשאלות שמעסיקות אותן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here