תגובת ארגון המיילדות בישראל בעקבות דוח משרד הבריאות באילו בתי חולים נשים בישראל מעדיפות ללדת

0
314
קרדיט: ארגון המיילדות בישראל

"אנו ממליצות לנשים לבחור את בית החולים בו הן מתכננות ללדת, על פי מספר היולדות המטופלות על ידי כל מיילדת. מיילדת – לכל יולדת זה לא סלוגן. זו הדרך הבטוחה ביותר לחוויית לידה טובה".

—–

רקע

נתוני משרד הבריאות מצביעים על ההבדלים במספר הלידות בין המרכזים הרפואיים השונים כפי שפורסמו בידיעות אחרונות מאת אדיר ינקו. על פי הנתונים 921,987 תינוקות נולדו בישראל בשנים 2021-2017. בשערי צדק היו 110,018 לידות, בסורוקה 85,350, באיכילוב61,787 , במעייני הישועה 55,870, בשיבא 54,441, בשמיר 43,389, בהדסה עין כרם 40,113, ברבין בילינסון38,744  ובמאיר 36,438 לידות.

בעקבות הנתונים ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה מסר בתגובה: "העלייה במספר הלידות מורגשת בכל חדרי הלידה בארץ ואנו המיילדות, שמחות ונרגשות להיות שם עבור כל אישה, ללוות ולתמוך בה למען לידה מעצימה וטובה.

לצד השדרוג בתנאים הפיזיים בחדרי הלידה ובמחלקות היולדות, יש חשיבות גדולה לשיפור הטיפול שמקבלת כל יולדת במהלך הלידה.

מחקרים מדעיים הוכיחו כי צוות מיילדות צמוד ותומך יכול להפחית את הצורך בהתערבויות בלידה ולצמצם את הנחיצות של ניתוח קיסרי ולידות מכשירניות.

תקינת המיילדות לא עודכנה משנת 1985 ואיננה מתאימה כלל למציאות של שנת 2023. שכן עדיין יש בתי חולים בהם כל מיילדת מטפלת בשלוש – ארבע יולדות במקביל.

לשמחתנו יש בתי חולים שהשכילו להבין שאסור שמיילדת תטפל ביותר משתי יולדות במקביל ואנו ממליצות לנשים לבחור בבתי חולים אלו.

מיילדת אשר נמצאת לצד היולדת במהלך הלידה, מעניקה לה תחושת ביטחון ביכולותיה ובגופה ומטפלת בה באופן מקצועי ורציף, שווה לאין ערוך יותר מכל הפסיליטיז (מתקנים וציוד) המפנקים האחרים שבית החולים יכול להעניק.

על כן אנו ממליצות לנשים לבחור את בית החולים בו הן מתכננות ללדת, על פי מספר היולדות המטופלות על ידי כל מיילדת.

מיילדת – לכל יולדת זה לא סלוגן. זו הדרך הבטוחה ביותר לחוויית לידה טובה.

ארגון המיילדות בישראל פועלות למען טיפול איכותי ומעצים לכל אישה גם במהלך ההיריון ולא רק ברגע השיא של הלידה. בימים אלו אנו מקדמות בארגון את מודל ליווי הריון רציף לנשים, עבור כל אישה במהלך כל ההיריון ועד הלידה.

מיילדות הן נשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף שש שנות הכשרה וזאת לאחר ארבע שנות לימודי סיעוד לתואר אחות מוסמכת וכשנתיים נוספות לתפקיד התמחות בתחום ההיריון והלידה.

קרדיט: ארגון המיילדות בישראל

בברכת לידות קלות, חוויות טובות, תינוקות בריאים ואימהות בריאות".

ארגון המיילדות בישראל, מזמין נשים בהריון שרוצות להתייעץ ולחלוק, לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת "מילה של מיילדת"   המנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל 24/7 תמיכה ומענה מקצועי ומבוסס ראיות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here