איך להפטר מכאבי ברכיים

0
2317
איך להפטר מכאבי ברכיים
תמונה: PIXABAY

הברכיים הם אזור רגיש במיוחד בגוף האדם. בשל העובדה שהברכיים מחזיקות את כלל משקל הגוף וכן, בולמות זעזועים כאשר אדם קופץ או רץ, הרי שהן חשופות לפגיעות וכאבים. כאבי ברכיים מהווים את הכאבים הנפוצים ביותר כיום הן אצל גברים והן אצל נשים. מדובר על כאבים שיכולים להופיע בכל גיל ובדרגות כאב שונות. לעיתים פנייה לרופא בנוגע לכאבי ברכיים לא באמת תעזור והטיפול שיש להעניק לברכיים כואבות יכול להתבצע באמצעות נטילת משככי כאבים ונקיטת פעולות שונות שיכולות לסייע לאדם.

גורמים לכאבי ברכיים

כאמור, כאבי ברכיים הם כאבים נפוצים מאוד. מדובר על כאבים שיכולים להגרם מסיבות שונות כגון: מאמץ יתר של המפרק כתוצאה מפעילות גופנית מאומצת, שחיקת הברכיים בשל טיפוס תדיר במדרגות, שחיקת המניסקוס המהווה את הרקמה הסחוסית שנמצאת במפרק הברך ומהווה  כבולם זעזועים אשר מגן על העצם. שחיקה זו יכולה להגרם כתוצאה מהגיל או כתוצאה ממכה כלשהי או פציעה כלשהי בברך. כאבי ברכיים יכולים להגרם גם כתוצאה מזיהומים או דלקת ולעיתים מדובר על כאבי גדילה אשר נגרמים בעיקר בגיל ההתבגרות. רצוי מאוד לגשת לרופא במידה ואין לכם אפשרות לעמוד זקוף ולהעביר משקל לברך, במידה ואתם סובלים מכאבים בברכיים גם במצב מנוחה, במידה והברך שלכם נעולה או שינתה את צורתה וכן במקרה שיש לכם חום, אדמומיות או נפיחות בברך.

כיצד נפטרים מכאבי הברכיים?

חשוב מאוד לדעת שכאבי ברכיים יכולים להיות ממושכים ועל כן, יש להיעזר בסבלנות ולנקוט בכל הפעולות האפשריות שבכוחן למגר עד כמה שניתן את כאבי הברכיים. כאשר הברכיים מאוד כואבות רצוי להימנע מפעילות גופנית ממושכת ומאומצת. כמו כן, במידה וקיימת נפיחות בברכיים רצוי לנוח כאשר הרגל מונחת על כרית גבוהה. כאבי ברכיים מושפעים מאוד מעודף משקל ולכן, רצוי להוריד במשקל במידה ויש לכם כאבי ברכיים כרוניים. ניתן ליטול משככי כאבים מיוחדים שמטרתם היא למגר את כאבי הברכיים וכמובן שניתן להיעזר בטיפולי פיזיותרפיה ובטיפולים אלטרנטיביים שיכולים לסייע כגון: דיקור סיני, שימוש במשחות ובתרופות העשויות מצמחי מרפא מיוחדים ועוד.

חשוב לזכור שכאבי ברכיים הם כאבים שלוקח להם לא מעט זמן להתפוגג לחלוטין ולכן, חשוב מאוד להיות סבלניים וכן, חשוב מאוד לבצע כל פעולה הנדרשת על מנת להקל על הכאב. כיום ישנן לא מעט שיטות למיגור כאבי ברכיים מלבד הליך כירורגי פולשני המוצע עבור אנשים הסובלים מכאבי ברכיים כרוניים. רצוי למצות את כל שיטות הטיפול בטרם פונים לביצוע הליך כירורגי כלשהו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here