מה זה אימפוטנציה

0
2531
מה זה אימפוטנציה
קרדיט pixabay

אימפוטנציה, או אין אונות בעברית, היא בעיה נפוצה בקרב גברים, ומתאפיינת בחוסר יכולת לקיים זקפה מספקת ליחסי מין, או בחוסר יכולת להגיע לשפיכה, ולעיתים בשתיהן גם יחד. הסיבות לאימפוטנציה, והתסמינים שלה, שונים בקרב גברים. אימפוטנציה אצל גבר אחד עשויה להיות כרוכה בחוסר יכולת מוחלט להשיג זקפה, אצל אחר בחוסר יכולת להגיע לשפיכה ואצל אחר עשויה להיות נטייה להחזיק זקיפות קצרות במיוחד בלבד.

הסיכון לאימפוטנציה עולה עם הגיל, ושכיח הרבה יותר בקרב גברי בגילאי 60 מאשר אצל גברים בגילאי 30, ישנן עוד סיבות לאימפוטנציה כגון עישון, שתיית אלכוהול בכמות גבוהה, או אפילו אורח חיים שלא כולל תזונה בריאה ופעילות גופנית. מצד שני, אורח חיים בריא, הכולל תזונה מאוזנת ונכונה ופעילות גופנית קבועה מוריד את הסיכון לאימפוטנציה, ועשוי אף למנוע אותה אצל מי שקיימת נטייה לאימפוטנציה (נטייה תורשתית).

בניגוד למקובל לחשוב, ישנה הבחנה בין תסמיני אימפוטנציה, או תפקודי זקפה לקויים, לבין ליבידו נמוך, שכן ישנו הבדל משמעותי בין השניים – גברים הסובלים מאימפוטנציה חווים תשוקה מלאה למין, בעוד שאצל גברים החווים בעיות ליבידו מופחת אינם חשים תשוקה מינית, או חשים אותה ברמות נמוכות מאד. עם זאת, בעיות אימפוטנציה עשויות לגרום, בחלוף הזמן, גם לבעיות ליבידו, היות וגבר שלא מסוגל לחוות זקפה לעיתים גם מאבד את החשק המיני ברמות כאלו ואחרות. חשוב לעשות את ההבחנה בין המקרים, על מנת להשיג את הטיפול הנכון לבעיה.

זקפה מתרחשת כאשר נימי הפין מתמלאים בדם, כלי הדם, השירים, העצבים וההורמונים פועלים בשילוב על מנת לייצר זקפה. אימפוטנציה מתרחשת כאשר הסנכרון משתבש, או כאשר אחת הפעולות משתבשת, ועשויה להיות מצב קבוע או להתרחש מדי פעם. במקרים מסוימים אימפוטנציה עשויה להיות קשורה לבעיות בריאות אחרות, אשר עשויות להביא למצבים מסכני חיים, לכן חשוב לשים לב לבעיות זיקפה או שפיכה ולפנות לקבלת טיפול בהקדם האפשרי.

חלק מתסמיני אימפוטנציה הם:

  • בעיות בהשגת זקפה.
  • זקפה קצרה, או בעיות לשמור על זקפה לאורך זמן.
  • תחושות מבוכה או אשמה, בעקבות חוסר היכולת להשיג או לשמור על זקפה.
  • הערכה עצמית נמוכה.
  • חשק מיני מופחת, בעקבות הופעת תסמינים אחרים לאורך זמן.

בעיה נוספת עם טיפול באימפוטנציה מתרחשת בעקבות החשש של גברים רבים לספר לרופא שלהם על תסמינים של אימפוטנציה, אך יש לזכור כי תפקידו של הרופא לסייע בהרכבת תוכנית טיפול מתאימה, ולהקשיב לבעיות המתעוררות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here