מנצחים את ההתמכרות – צעדים ראשונים להחלמה

0
1862
מנצחים את ההתמכרות - צעדים ראשונים להחלמה

אחד האתגרים הקשים ביותר בחיים המודרניים הוא בהתמודדות עם השפע של האפשרויות שעומדות בפני כולנו. לכן, אנשים רבים מוצאים את עצמם קורסים תחת הנטל ועומדים בסכנת חיים כאשר משתמשים בחומרים ממכרים. הטיפול בהתמכרויות הוא טיפול מאתגר אך אפשרי וכל מה שצריך לעשות זה לרצות להחלים ולפנות אל המקום הנכון לקבלת הסיוע הנחוץ.

 מנתקים מגע עם החומרים המסוכנים

כאשר כלו כל הקיצים ואין אפשרות לטפל עוד בבעיית ההתמכרות בצורה נקודתית, מכורים רבים עומדים מול אפשרות להיכנס לטיפול גמילה. בטיפול גמילה מאלכוהול למשל האתגר הגדול ביותר שעומד מול המכורים ומקשה עליהם לבחור בתהליך הגמילה הוא הידיעה שכל תהליך גמילה מתחיל בגמילה פיזית. הפחד מתופעות הלוואי ותסמיני הגמילה הוא אמנם לגיטימי אך בהסתכלות כוללת הוא מתגמד לעומת היכולת לחיות חיים בריאים.

 מאזנים את המכור

כאשר הרעלים מתחילים להתנקז מגופו של החולה יש מקום להתחיל לפעול בצורה אקטיבית על מנת לשפר תפקודים פיזיים ומנטליים בסיסיים של האדם.  גמילה ממשככים  או אלכוהול דורשת לא רק גמילה פיזית אלא גם המון עבודה על יצירת נורמות התנהגותיות חדשות למטופל. בין אם יכולת התמודדות עם הסם, ובין אם טיפול במנגנונים רגשיים אשר מפעילים את המטופל בעת מפגש עם סמים. כל אלו הם ברורים שחשוב לבצע בתהליך הגמילה ולהתמודד איתם עוד לפני היציאה לחיים עצמאים. לכן במרבית התהליכים הפוקוס יהיה על טיפולים נפשיים לצד הקניית כלים להתמודדות עם העתיד.

 נעזרים בסביבה הקרובה

בכל סביבה בה נמצא המטופל הוא מוקף באנשים שיכולים לעזור לו להתמודד עם ההתמכרות. בהתמכרות לתרופות גם בני המשפחה יכולים לבצע מעקב קבוע אחר צריכת התרופות של הנגמל כאשר הוא יוצא ממרכז הגמילה. פנייה לעזרה היא לאו דווקא מעשה של חולשה.  מכורים לשעבר מספרים כי ללא העזרה והליווי של האנשים הקרובים להם, הם לא היו מצליחים להתמיד בתהליך מחוץ לכותלי מרכז גמילה. לכן חשוב להפנים עוד בתוך המרכז איך ניתן לרתום את הסביבה הקרובה ליצירת חיים מאוזנים ובריאים בעבור הנגמל. ככל שיהיו יותר אנשים בסביבתו כך יהיה לו יותר קל להתמודד עם חייו.

מרכז אמיל הוא מרכז גמילה אשר עובד בשיתוף פעולה מלא עם החולים והמשפחות, החל מהיום הראשון לאשפוז ועד לחיים עצמאים של הנגמל. צרו קשר עם המרכז כבר היום לקבלת פרטים נוספים באתר או במספר הטלפון 077-9967463. למידע נוסף על Лечение алкоголизма в Израиле צרו קשר עם מרכז אמיל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here