איך לשמור על האוזניים שלכם?

0
2108
איך לשמור על האוזניים שלכם?
קרדיט FREEPIK

האוזניים שלנו הן מהאיברים הקריטיים ביותר לתפקוד המלא וכמובן לשם חיים בריאים ומאושרים. אנו משתמשים בהן במודע ושלא במודע וקולטים באמצעותן מידע חשוב אודות העולם. כדי להמשיך וליהנות מאוזניים בריאות ושמיעה מדויקת, חשוב מאוד לשמור על בריאות האוזניים ויש כמה דרכים לעשות זאת.

טיפים לניקוי נכון של האוזניים

חלק בלתי נפרד משמירה על בריאות האוזניים הוא ניקיון קבוע שלהן, שצריך להיות עדין מספיק כדי לא לפגוע בשמיעה ובתפקוד האוזניים, אך יסודי דיו כדי לסלק מהן שאריות לכלוך העלולות לגרום לסתימה ולהפרעות בשמיעה. הדרך הטובה ביותר לנקות אוזניים היא באמצעות מקל אוזניים גמיש ויש להקפיד לנקות את חלקה החיצוני של האוזן בלבד. 

תחיבה של מקל האוזניים למעמקי האוזן עלולה להכאיב, לגרום לקרעים בעור התוף, לדחוף את הלכלוך עוד יותר פנימה לאוזן ואף לגרום לכך שמקל האוזניים יתקע באוזן ויצריך התערבות רפואית על-מנת להוציא אותו. לכן, נקו את האוזניים בזהירות, אך הקפידו לבצע זאת באופן קבוע. במקרים בהם אתם חשים ירידה בשמיעה על אף שמירה קפדנית על היגיינה, יש לבקר רופא אוזניים על-מנת שישאב בעדינות מהאוזן פקקי שעווה שהצטברו בה ועלולים לפגוע בשמיעה.

שמרו על השמיעה שלכם

חשיפה קבועה וממושכת לרעש חזק היא אחד הגורמים העיקריים לירידה בשמיעה, בקרב ילדים, נשים וגברים בכל הגילים. מוזיקה חזקה, רעש תעשייתי, חשיפה לרעש של נפצים או כלי נשק ואפילו צעקות רמות – כל אלו עלולים לפגוע בשמיעה באופן דרסטי. לכן, יש להישמר כמה שיותר מחשיפה למקורות רעש אלו ובמידה ואין ברירה ואתם מחויבים לשהות בסביבה כזו, מומלץ לשקול שימוש של אטמי אוזניים. כמו כן, יש אטמי אוזניים שמגנים על האוזן מפני כניסה של נוזלים, שגם הצטברות שלהם בחלל האוזן הפנימי יכולה לגרום לירידה בשמיעה ובעיות בריאותיות שונות. 

איך לשמור על האוזניים שלכם?
קרדיט FREEPIK

כדי לוודא שהאטמים איכותיים ומשרתים את מטרתם בצורה הטובה ביותר, מומלץ לפנות למכון שמיעה ולרכוש אטמי אוזניים בהתאמה אישית , במקום להסתפק באטמים גנריים הנמכרים ברשתות פארם וכדומה. אטמים בהתאמה אישית הם נוחים ומותאמים לצורת האוזן שלכם והצרכים בגינם אתם זקוקים להם ולכן מדובר בהשקעה משתלמת במוצר שיכול להגן על האוזן שלכם בצורה אידיאלית. 

חינוך לשמירה על האוזניים מגיל צעיר

אנשים רבים חווים ירידה בשמיעה במהלך חייהם ובמיוחד בגיל השלישי ולכן חשוב לחנך ילדים לשמירה על השמיעה והיגיינה של האוזניים כבר מגיל קטן מאוד ולהסביר להם את חשיבות העניין. שמירה קפדנית על ניקיון והימנעות מרעשים חזקים, עשויה למנוע הופעת בעיות שמיעה בגילים מאוחרים יותר.

ומה עושים אם בכל זאת השמיעה נפגעה?

אם אתם חשים או חושדים שיש לכם ירידה בשמיעה, מומלץ לגשת לבדיקת שמיעה מקצועית בהקדם האפשרי. אבחון מהיר ומקיף של הבעיה יאפשר לגורמים המטפלים להמליץ במידת הצורך על שימוש של מכשיר שמיעה, שיעלה משמעותית את איכות החיים שלכם. יש כיום מכשירי שמיעה נוחים לשימוש ובעלי עיצוב מינימלי ודיסקרטי, כך שכמעט אי אפשר להבחין בהם. המכשירים מותאמים באופן אישי למבנה האוזן ולרמת השמיעה שלכם ואתם יכולים להרכיב אותם ללא חשש ממבוכה או אי נעימות, תוך כדי שאתם נהנים משמיעה מעולה ותפקוד מלא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here