כ 0.45% מתושבי ישראל סובלים ממחלות מעי דלקתיות כגון קרוהן וקוליטיס

0
943
צילום: יחצ

לרגל יום המודעות למחלות מעי דלקתיות IBD

המתקיים ב 19/05/21

 

חברת דין דיאגנוסטיקה עושה סדר

כיצד לנהל  את המחלה ולשפר משמעותית את איכות החיים

המחלות קרוהן  וקוליטיס  שייכות למשפחת מחלות המעי הדלקתיות, מחלות אלה מתאפיינות בקיומה של דלקת כרונית, הפוגעת במערכת העיכול ובעיקר באיזור המעיים. הדלקת נוצרת כתוצאה משפעול־יתר של מערכת החיסון. משמעות הדבר: מערכת החיסון מפרישה חומרים יוצרי דלקת שפוגעים ברירית המעיים. התוצאה- כאבים קשים במערכת העיכול, שלשולים, אובדן תאבון, עייפות, כאבי פרקים, דלקות עיניים ואף פיגור בגדילה אצל ילדים.

מחלת קרוהן: יכולה לבוא לידי ביטוי בכל אחד מחלקיה של מערכת העיכול – החל מחלל הפה וכלה בפי הטבעת, אך אצל רוב החולים (כ־75%) הדלקת מופיעה בחלק הסופי של המעי הדק שהוא אזור המעבר בין המעי הדק למעי הגס. במחלת הקוליטיס המחלה מאופיינת בדלקת והתכייבות של רירית המעי הגס. שכיחותן של מחלות המעי הדלקתיות (בישראל היא הגבוהה ביותר בעולם: 0.46% מהתושבים בארץ (שהם כ־39 אלף איש) סובלים מהן. עם זאת, יש עוד כמה מדינות ואזורים ששיעורי התחלואה בהם דומים לאלה שבישראל.

כמו ברוב המחלות האוטואימוניות, גם במקרה של קרוהן וקוליטיס אי־אפשר לדעת אצל כל חולה וחולה מהי הסיבה הספציפית להתפרצות המחלה אצלו. עם זאת, ההנחה המקובלת כיום – שאוששה במספר רב של מחקרים – היא שהמחלה נובעת משילוב של גורמים: אימוניים, גנטיים, רגשיים וסביבתיים

צילום: יחצ

חברת דין דיאגנוסטיקה, הינה היבואנית של בדיקת  קאלפרוסמארט , ומאפשרת לחולי הקרוהן והקוליטיס – לנהל את המחלה ולקיים אורח חיים בריא ושפוי באמצעותה.  בדיקת קאלפרוסמארט הינה בדיקה דיגיטלית לניטור ערכי הקלפרוטקטין בגוף החולה. היא פותחה לצרכי ניטור ביתי תוך שימוש בטלפון חכם. התוצאות מוצגות באופן כמותי במ"ג/ק"ג צואה בצבעי רמזור (ירוק, צהוב, אדום). בסיום הבדיקה- אימייל נשלח ישירות לרופא המטפל. הקלפרוטקטין הינו חלבון ספציפי לדלקתיות במעי. להבדיל מבדיקת CRP הנפוצה, המעידה על דלקת הקיימת בכל אחד מחלקי הגוף, כאן ניתן לדעת בודאות שהדלקת שייכת למעי .

 

היתרונות של הבדיקה: עד 15 דקות -קבלה מהירה של תוצאות מדויקות מבלי לצאת מהבית, מעקב בזמן אמת- אפשרות שיתוף עם הצוות הרפואי, גילוי מוקדם -שימוש קבוע משפר משמעותית את הסיכוי לגילוי מוקדם של התפרצות דלקתית, ושימור מצבי הפוגה- המשפר משמעותית את איכות החיים.

צילום: יחצ

קרוהן וקוליטיס הינן מחלות כרוניות. במילים אחרות: הן נמשכות כל החיים.

אולם יש מי שהמחלה רדומה אצלם במשך רוב הזמן, והם סובלים לעיתים נדירות בלבד מהתפרצויות, ויש מי שהמחלה פעילה אצלם כמעט ללא שום הפוגה.אצל פחות מ־5% מחולי קרוהן המחלה פעילה במשך רוב הזמן, ללא תקופות של הפוגה. ב19/5 יתקיים יום המודעות למחלות הקרוהן והקוליטיס, וחשוב לחולים להכיר את בדיקת קאלפרוסמארט- המשנה חיים ומסייעת לנהל אורח חיים בריא.

מחיר לצרכן: 845 ש"ח

ניתן להשיג באתר דין סטור: http://bit.ly/p-calprosmart

 

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here