גמילה מתרופות נוגדות חרדה ודיכאון

0
3360
גמילה מתרופות נוגדות חרדה ודיכאון

גמילה מכדורים נגד דיכאון

הרופא רשם לך תרופה נגד דיכאון כדי לעזור לשפר את מצב הרוח שלך או להקל על החרדה שלך. אבל, ברגע שאתה מרגיש יותר טוב, ומבין שאתה כבר לא צריך את התרופה. אז אתה מפסיק לקחת אותה. ופתאום, אתה מרגיש כאילו יש לך שפעת, או באג קיבה, או אולי יש לך  מחשבות מטרידות.

כנראה שאתה חווה גמילה מכדורים נגד דיכאון וחרדה.

גמילה מכדורים נגד דיכאון, הנקראת יותר נכון תסמונת הפסקת תרופות נוגדות דיכאון, מתייחסת לקבוצה של סימפטומים ייחודיים שיכולים להתפתח לאחר הפסקת לקיחת תרופות נוגדות דיכאון. זה לרוב מתרחש אצל מי שמפסיק את התרופה בפתאומיות. בערך אחד מכל חמישה אנשים שלוקחים תרופה נגד דיכאון במשך שישה שבועות או יותר יסבול תסמיני גמילה אם הם הפסיקו בפתאומיות לקחת את התרופה. הפסקה הדרגתית תחת פיקוחו של הרופא שלך יכול לעזור למנוע או למזער את הסימפטומים. אפילו חסר מינון לכמה ימים עלול לעורר תסמיני הפסקה.

הרופא שלך יכול לאבחן אותך עם נסיגה נוגדת דיכאון אם:

אתה פתאום מתחיל  לפתח תסמינים ימים לאחר הפסקת תרופה נגד דיכאון

הסימפטומים נעלמים במהירות כשאתה מתחיל לקחת תרופות נוגדות דיכאון שוב

חשוב לציין כי תסמיני גמילה זה לא אומר שאתה מכור לתרופות נוגדת דיכאון.המכון הלאומי לבריאות, אומר שאתה לא יכול להתמכר לתרופות נוגדות דיכאון, ושהם לא ממכרות.(אני אישית לא יודע כמה זה נכון)

מה גורם לתסמיני גמילה?

אין שום דרך לחזות אם יהיה לך תסמיני גמילה לאחר הפסקת תרופות נוגדות דיכאון. מדענים אינם יודעים בדיוק מדוע אנשים מסוימים מפתחים סינדרום הפסקת תרופה נגד דיכאון בעוד שאחרים לא.

תרופות נוגדות דיכאון עוזרות להחזיר את האיזון טבעי של, מצב רוח ויסות-חומרים במוח, הנקרא נוירוטרנסמיטורים, כולל סרוטונין ונוראפינפרין. כמה מומחים לבריאות נפש משערים כי פתאומיות הפסקת תרופות נוגדות דיכאון פשוט לא נותן זמן למוח שלך להסתגל לשינויים המהירים.

כל תרופות נוגדות הדיכאון עלולות להוביל לתסמיני גמילה. למעשה, לעתים קרובות תוויות נגד דיכאון מזהירות כי הפסקת הטיפול התרופתי במהירות רבה מדי עלולה לגרום לתסמינים מטרידים. עם זאת, יש סיכוי גבוה יותר לחוות תסמיני גמילה עם תרופות נוגדות דיכאון שנשארות בגוף שלך לתקופת זמן קצרה יותר, במיוחד אלו שמשפיעות הן סרוטונין ונוראפינפרין, כגון אפקסור (venlafaxine) וסימבלטה (duloxetine). תרופות קצרות טווח אחרות המשפיעות בעיקרעל הסרוטונין כוללות:

  • רסיטל (citalopram)
  • Lexapro (escitalopram)
  • פקסיל (paroxetine)
  • זולופט (סרטרלין)

תופעות גמילה הן  פחות שכיחות עם תרופות שלוקח זמן רב יותר לגוף כדי לנקות, כגון פרוזאק (פלואוקסטין). עם זאת,  עדיין עשויות לגרום לתסמיני גמילה.

תסמיני גמילה גם דווחו באנשים המנסים להפסיק סוגים ישנים של תרופות נוגדות דיכאון, ובכלל זה tricyclics ומעכבי מונואמין אוקסידאז (MAOIs)

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here