דרכים טבעיות להתמודדות עם ציפורן חודרנית

0
2949
דרכים טבעיות להתמודדות עם ציפורן חודרנית
קרדיט pixabay

ציפורן חודרנית היא בעיה בה נתקלים אינספור אנשים בטווח גילאים רחב, בעיה הכרוכה לרוב בלא מעט כאב מציק לאורך זמן, כאשר גם שיטות הטיפול הקונבנציונאליות כרוכות בלא מעט כאב, ופעמים רבות אינן מצליחות לפתור את הבעיה באופן מוחלט וקבוע. למרבה המזל, קיימות כיום גם שיטות טבעיות ופשוטות יותר מהשיטה הכירורגית – קונבנציונאלית, ואלו כרוכות בפחות כאב ומתאפיינות בסיכויי הצלחה גבוהים הרבה יותר, גם לטווח הארוך (כלומר – מבטיחות כי הבעיה לא תחזור על עצמה שוב ושוב בעתיד). מה בעצם גורם לתופעה זו, מהי שיטת הטיפול הקונבנציונאלית ומהי השיטה הטבעית והמומלצת לטיפול בציפורן חודרנית?

גדילה של הציפורן אל תוך המצע – מהי ציפורן חודרנית?

מהי, אם כן, ציפורן חודרנית? ובכן, מדובר כאמור בבעיה רפואית נפוצה יחסית, בה צומחת הציפורן של אחת מאצבעות כף הרגל או היד אל תוך מצע הציפורן, כלומר – אל תוך הבשר, במקום בכיוון הרצוי והנכון. מצב זה קורה הן בגלל גזירה לא נכונה ומסודרת של הציפורן והן מסיבות אחרות, וכאשר הציפורן צומחת אל תוך מצע הציפורן הגוף שלנו מזהה אותה כחדירה של גוף זר, ולכן מתפתחת דלקת באזור הגורמת לכאבים מתמשכים.

שיטת הטיפול הקונבנציונאלית – טיפול בציפורן חודרנית בשיטה כירורגית

דרך הטיפול הנפוצה והמוכרת יותר עבור מקרים של ציפורן חודרנית היא טיפול כירורגי במהותו – הכירורג מרדים את אזור האצבע באמצעות זריקות הרדמה (המלוות לרוב גם כן בכאב בלתי מבוטל) ואז שולף את הציפורן כולה, או חלק ממנה, מן הבשר. מדובר בפתרון הכרוך בלא מעט כאבים (הן במהלך הטיפול מזריקות ההרדמה והן לאחר הטיפול כאשר ההרדמה מתפוגגת), אך חשוב מכך – באינספור מקרים מדובר בפתרון לטווח הקצר בלבד, שכן קיים סיכוי לא רע שלאחר זמן מה הציפורן החדשה שתגדל תהיה פגומה, עבה יתר על המידה ופטרייתית, וזאת מכיוון שבאחוז ניכר מהמקרים הכירורג פוגע בשורש הציפורן כאשר הוא מסיר אותה.

לכן, על מי שסובל מבעיה זו ומעוניין בשיטת טיפול בציפורן חודרנית אשר תהיה אפקטיבית באמת לטווח הארוך, וגם תהיה כרוכה בפחות כאבים, לפנות לשיטת טיפול טבעית ונכונה יותר.

טיפול בציפורן חודרנית ללא כאבים ולטווח הארוך

במסגרת שיטת טיפול טבעית לציפורן חודרנית מוסרים רק שני מילימטרים של הציפורן אשר חדרו בפועל לבשר, ולא כל הציפורן כולה או חצי ממנה. בפועל, במקרים רבים אין צורך להוציא כל כך הרבה מהציפורן כפי שעושים בטיפול הכירורגי, ועדיף להימנע מכך מפאת הבעיות והסיבוכים הנפוצים שהזכרנו לעיל. במקום זאת, ניתן להוציא רק את שני המילימטרים הבעייתיים, ו"לעודד" את הציפורן להמשיך ולגדול לכיוון הנכון, ולא שוב אל תוך הבשר. הסרת שני המילימטרים הבעייתית מתבצעת ללא הרדמה (שכן לא שולפים את הציפורן כולה), בתוך כמה דקות ספורות ובלא כאבים נלווים. לאחר מכן, מגיע הפציינט למספר פגישות נוספות במסגרתן מלווים המטפלים את הציפורן על מנת שתמשיך לגדול בכיוון הרצוי, ולא תחזור לגדול אל תוך מצע הציפורן עצמו.

כלומר, טיפול זה מהווה פתרון לטווח הארוך, כך שלא תמצאו עצמכם שוב עם ציפורן חודרנית ודלקת סביבה לאחר כמה חודשים.

במידה ושיטה זו של טיפול בציפורן חודרנית בדרך טבעית, פשוטה ומינימאליסטית יותר (אך כזו הכוללת השגחה והמשך טיפול לטווח ארוך יותר) נשמעת לכם טובה מדי מכדי להיות אמיתית, כדאי להבין כי מדובר בשיטה אשר נמצאת ביישום נרחב מזה שנים. אלפים רבים של מטופלים ומטופלות נהנו מההצלחה של שיטת טיפול זו, ואחוזי ההצלחה שלה טובים כל כך עד כי מטפלים המתמחים בשיטה זו מוכנים להתחייב להצלחת הטיפול במאה אחוז!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here