הגבס שהונח בצורה לא נכונה גרם לשיתוק כף הרגל

0
1298
קרדיט: צילום יח"צ

ילד שנפל מאופניים עבר ניתוח בביה"ח העמק  ואח"כ שמו לו גבס

כאבים בקרסול לאחר נפילה מאופניים, גרמו לילד כבן  5 לעבור  טראומה קשה שבסופה כך על פי כתב תביעה שהוגש על "רשלנות רפואית", הוא נותר עם נכות של 15% לצמיתות.

הוריו של הילד הקטין, תובעים  בבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף את שירותי בריאות כללית שהיא הבעלים של ביה"ח העמק,

לשם הובא הילד, לפני כשלוש שנים עם כאבים ונפיחות בקרסול. הרופאים אבחנו שבר ולמחרת בהרדמה כללית, הילד עבר ניתוח שחזור וקיבוע השבר באמצעות ברגים ולאחר מכן שמו לו גבס.

כאשר הורידו את הגבס, הילד סבל "מצניחה ושיתוק מוחלט בכף רגל ימין". הילד ביקר בהמשך אצל כמה רופאים עבר סדרת בדיקות וטיפולי פיזיותרפיה אבל עד היום,

לטענת התביעה, הוא סובל מצניחה בכף הרגל, הולך בצליעה, אינו מסוגל לבצע פעילות ספורטיבית וסובל מכאבים.

לתביעה צורפה חוות דעת של פרופסור מנתח אורתופדי שבחן את המקרה וקבע כי "אין ספק שהמרכז הרפואי העמק בעפולה התרשל בטיפול.

ההופעה של הפגיעה בעצב הפרוניאלי לא היתה צריכה להתרחש. הוא לא נפגע בעצב והשיתוק הופיע כתוצאה מלחץ על הגבס שהותקן בצורה לא נכונה".

עוד הוסיף המומחה "לפני הניתוח לא היה שיתוק ברגל. השיתוק הופיע לאחר מכן והסיבה היתה הלחץ של הגבס באזור חיצוני עליון של השוק".

לדבריו "אילו היו מקבעים את הרגל בגבס עם ריפוד מתאים כפי שמקובל בכל בתי החולים והמרפאות הרפואיות לא היה לחץ על העצב ולא היה מופיע השיתוק". המומחה העריך את נכותו הצמיתה של הילד ב-15% נכות.

לטענת עו"ד סאמי אבו ורדה "מדובר באירוע מצער שבו התרשל הצוות הרפואי ע"י גיבוס בצורה לא נכונה שלא תואמת את הסטנדרט הרפואי המקובל".

קרדיט: צילום יח"צ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here