הדרך היעילה להתמודדות עם התמכרות או הפרעות אכילה

0
1716
הדרך היעילה להתמודדות עם התמכרות או הפרעות אכילה

אם יש נושא אחד המשותף להתמכרויות שונות או להפרעות אכילה, זה בוודאי הקשר הרגשי. יש לא מעט אנשים שבורחים מהמציאות לנוכח המתח שהם חווים או המצוקה הנפשית. חלקם מפסיקים לאכול, אחרים מתמכרים לאלכוהול ויש מי שמתמסר לניתוק שמגיע עם צריכת התרופות – למרות שהסיבה בגללה החל לצרוך אותן כבר לא קיימת. אז מה עושים כשזה קורה?

הפרעות אכילה והתמכרויות – סיבה זהה

הסובלים מהפרעות אכילה צריכים לסגל לעצמם הרגלי אכילה טובים יותר ולהתמודד עם המשקל הנמוך, אבל טיפול בהפרעות אכילה חייב להתמקד גם בפן הרגשי. בדומה להתמכרויות לאלכוהול או סמים, גם אנורקסיה ובולימיה קשורות לא פעם למצוקה נפשית או לטראומה, ורק עם טיפול מקצועי וליווי אישי של צוות עתיר ניסיון ניתן להשתקם, לשנות וליצור מציאות חדשה וטובה יותר. כדי לעזור לכם בתהליך הזה, צוות וילה מטריקס מציע מערך שלם של אנשי מקצוע מיומנים ותוכניות טיפול מותאמות אישית, ואלה כל הכלים הנחוצים לאדם המבקש להשתחרר מעולה של ההתמכרות או של הפרעת האכילה.

תרופות – לא רק בזמן מחלה

יש סיבה טובה לכך שתרופות מסוימות ניתנות רק עם מרשם, ובמקרים רבים מדובר בתרופות שעשויות להוביל להתמכרות. מי שמגביר את המינון ומתקשה לדמיין את עצמו ללא התרופות הוא מי שפיתח תלות  וזקוק לטיפול מקצועי כדי להתנתק מהצורך הזה – ולנהל חיים טובים ונקיים יותר. למעשה, גמילה מתרופות איננה פשוטה למי שמנסה לעשות את זה לבד, והתמיכה של הצוות הטיפולי בהחלט משמעותית בתהליך.

ההתמודדות עם האלכוהול

מתח נפשי, לחץ בעבודה, שינויים גדולים בבית וגורמים רבים אחרים עלולים להוביל את האדם לפתרון "קסם" ממכר במיוחד: האלכוהול. תוך זמן קצר הוא בורח אל הטיפה המרה גם בשעות משונות והמינון רק הולך וגדל. במסגרת הליך גמילה מאלכוהול ניתנת לו ההזדמנות להתנתק מהמשקה, לגלות את עצמו מחדש ולרכוש כלים יעילים יותר להתמודדות עם כל אותם מצבים רגשיים שנראו קודם כמאיימים במיוחד.

לא חייבים לעשות את זה לבד

ברוב המקרים, גמילה היא משימה מורכבת מאוד. היא מחייבת התמודדות פיזיולוגית ורגשית במקביל, והשילוב הזה מאתגר למדי. מכון גמילה הוא המקום שבו תוכלו לספק את המענה לכל הצרכים הנלווים אל התהליך, מהצורך הפיזי ועד התלות הרגשית. צוות וילה מטריקס ילווה אתכם בכל שלב, בכל אתגר ובכל רגע. אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 050-4949696.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here