חברת Catalent וחברת מיגווקס MigVax חתמו על הסכם לפיתוח חיסון לקורונה בטבלייה המסיסה בחלל הפה

0
95746
קרדיט: מכון המחקר מיגל

חברת Catalent, מובילה עולמית במתן שירותי פיתוח וייצור לחברות פארמה, הממוקמת בניו ג'רסי, ולה מעבדות גם באנגליה, וחברת מיגווקס MigVax הישראלית המפתחת חיסון תת-יחידה אוראלי נגד קורונה, חתמו על הסכם לשימוש בטכנולוגיה הייחודית של CatalentZydis® Bio, לייצור טבליה מסיסה בחלל הפה, אשר תשולב בפיתוח החיסון וזאת במסגרת שיתוף הפעולה של חברת מיגווקס עם הארגון הבינלאומי-CEPI'  על מנת לפתח חיסון פומי בטבלייה כנגד נגיף קורונה על שלל הווריאנטים שלו.

החיסון אותו מפתחת מיגווקס הראה תוצאות מבטיחות בניסויים פרה-קליניים, שהוכיחו את אפקטיביות החיסון הפומי כחיסון דחף. ייחודיות החיסון היא אופן נתינתו בטבלייה מסיסה בחלל הפה, דבר שיכול להוות יתרון משמעותי, בעיקר במדינות מתפתחות, בכך שהמתן שלו אינו מצריך מיומנות רפואית, הלוגיסטיקה לשינועו פשוטה וזולה יותר ואף אמור לכסות מנעד רחב של ווריאנטים. בנוסף, צורת מתן זו באופן אוראלי עשויה ליצור תגובה חיסונית בריריות ולספק הגנה ייחודית במקום שבו הנגיף חודר לגוף.

הטכנולוגיה של Catalent הינה טבליה המיוצרת בייבוש בהקפאה ומתמוססת במהירות בחלל הפה ללא צורך במים. טכנולוגיה זו היא מהמתקדמות בעולם בתחומה ומספקת יתרונות מהותיים אל מול צורות מתן פומיות מסורתיות יותר, כגון: היענות גבוהה יותר של מטופלים, עמידות המוצר ונוחות. על כן, טכנולוגיה זאת הינה יעילה ביותר במתן פומי של מקרומולקולות.

כחלק מההסכם, ביצעה Catalent הוכחת התכנות לשילוב הרכבי החיסון של מיגווקס עם נוסחת הטבלייה הייחודית שלה וכן הערכה בדבר יעילות הטבלייה ויציבותה. עבודה זאת בוצעה במעבדות החברה בבריטניה. חברת מיגווקס החלה בניסוי פרה-קליני על מנת לבדוק את יעילות החיסון בטבלייה.

רן עמיר, מנכ"ל חברת מיגווקס: "אנו נרגשים לשתף פעולה עם חברת Catalent במטרה לייעל את הלוגיסטיקה, האחסנה וצורת המתן של החיסון של מיגווקס. חיסון בטבלייה, בשילוב הטכנולוגיה של ,Catalent אשר ישונע ללא צורך בקירור אלא בשרשרת אספקה סטנדרטית, יקל מאוד על הפצתו הנרחבת לכל חלקי העולם. אנו מאמינים כי זה יהיה צעד משמעותי בהתמודדות החברה האנושית עם מאמץ החזרה לשגרה וחיים לצד הקורונה".

לדברי ג'ונתן ארנולד, נשיא המחלקה למוצרים אוראליים ודרכי מתן ייחודיות בחברת Catalent: "הטכנולוגיה הייחודית של Catalent מביאה מספר יתרונות לתוכנית הפיתוח של מיגווקס בכך שהיא טכנולוגיה מוכחת אשר שימשה בהצלחה ביצירת נוגדנים במוקוזה. בנוסף, הפשטות בדרך המתן והפוטנציאל לפשט את שרשרת האספקה בשל העובדה שאין צורך בשינוע בהקפאה יביא לצמצום החסמים הלוגיסטיים והרחבת הפצת החיסונים".

 

מיגווקס

הוקמה על ידי מכון המחקר מיגל בגליל, שפיתח בעבר חיסון אוראלי נגד נגיף ברונכיטיס זיהומיות, זן של נגיף הקורונה הגורם למחלת הסימפונות הפוגעת בעופות. יעילותו של חיסון העופות הוכחה בניסויים בבעלי חיים שבוצעו במכון הווטרינרי בישראל. מיגווקס משתמשת בשיטות שנלמדו מהחיסון לעופות על מנת לפתח חיסון אנושי חדש  לקורונה. סבב ההשקעות הראשון בחברה הובל על ידי ,OurCrowd פלטפורמת הון סיכון בינלאומית. מיגווקס משתפת פעולה עם הארגון הבינלאומי – CEPI על מנת לפתח חיסון פומי בטבלייה כנגד נגיף קורונה על שלל הווריאנטים שלו.

 

Catalent

חברה גלובלית מובילה המספקת שירותי פיתוח וייצור לחברות פארמה ברחבי העולם. לחברה סל יכולות נרחב בפיתוח מוצרים, דרכי מתן וייצור. חברת Catalent שותפה מועדפת על מספר רב של חברות לפיתוח תרופות מותאמות אישית, הרחבה של סל מותגים רפואיים וייצור תרופות בעלות הצלחה מוכחת בשווקים שונים. Catalent תומכת בכ- 1000 תוכניות פיתוח והשקתם של כ- 150 מוצרים חדשים כל שנה. פלטפורמת הייצור הגמישה של Catalent ב- 50 אתרים שונים ברחבי העולם מספקת מעל ל- 70 מיליארד מנות של כ- 7000 מוצרים שונים עבור כ- 1000 לקוחות בשנה. כח האדם המיומן של Catalent מונה מעל ל- 19,000 עובדים, מתוכם כ- 2500 מדענים וטכנאים. מרכז החברה נימצא בסומרסט, ניו-ג'רזי. מחזור החברה לשנת 2021 היה 4 מיליארד דולר.

קרדיט: אלבום פרטי

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here