טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים – כל מה שצריך לדעת על שיטת הטיפול הזאת

0
276
קרדיט: Pixabay

טיפולי שיניים ורופאי שיניים הם אחד מהפחדים הגדולים ביותר של אנשים. בין אם זה מתחיל בילדות או מגיע בגיל מבוגר, ישנם אנשים רבים שחוששים מטיפולי שיניים. כאשר מדובר על הילדים הסיפור עוד יותר מורכב. כאשר צריך לגרום לילד שמאד חושש להישאר יציב בזמן שהוא עובר טיפול שיניים מדובר באתגר מאד גדול, ולפעמים אפילו מסוכן. בדיוק בשביל מקרים כאלו קיים הפתרון של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים. אז אם גם הילד שלכם צריך לעבור טיפול שיניים ואתם מחפשים אחר בטחון טוב ובטוח עבורו, אתם במקום הנכון. נפרט כל מה שצריך לדעת על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים.

מתי עושים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים?

כאשר ילד צריך לעבור טיפולי שיניים, אפילו כאלו שנראים לנו המבוגרים כמינורים כמו סתימה פשוטה, והוא לחוץ וחרד, פעמים רבות לא יהיה מנוס מאשר טיפול שיניים בהרדמה מלאה. הרבה פעמים ילדים קטנים יותר או ילדים שיש להם חרדה משמעותית מטיפולי שיניים, אינם משתפים פעולה באופן שאפשר לקיים את הטיפול. הם יכולים לסרב לשבת במקום, לא לפתוח את הפה לאורך זמן, להתנועע בחוסר נוחות ועוד. החוויה של הילדים בתוך התהליך כשהם משדרים התנגדות עלולה להיות קשה מאד. במיוחד כאשר ילד צריך לעבור סדרת טיפולים והוא מגיב באופן לחוץ ולא משתף פעולה, שווה לשקול אפשרויות אחרות לכן, במקרים כאלו רופא השיניים יכול להציע את האפשרות של טיפול בהרדמה מלאה. בדרך כלל, הרופא יחליט על שיטת הטיפול הזו לאחר ששיטות אחרות נכשלו, כמו שימוש בגז צחוק או בשיטה של טשטוש.

איזה שיטות להרדמה במהלך טיפולי שיניים יש?

לרופאי שיניים יש מספר דרכים לנסות להרגיע מטופלים צעירים:

  1. שימוש בגז צחוק – גז צחוק למי שזוכר, עוזר למטופל להשתחרר, אבל לא תמיד יאפשר שיתוף פעולה מלא מצד הילד.
  2. הרגעה באמצעות טשטוש – השלב לפני הרדמה מלאה הוא השימוש באמצעים לטשטוש, אלו חומרי הרגעה תרופתיים קלים יותר ופעמים רבות הם מספיקים בשביל לנהל את הטיפול. השימוש בטשטוש יתאים רק לטיפולים קצרים כך שבמקרים בהם מדובר בטיפול ארוך של מספר שיניים עדיף עדיין לשקול הרדמה מלאה.
  3. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה לילדים – הרדמה באמצעות רופא מרדים מומחה שעוקב אחר המטופל לארוך הטיפול ובודק את המדדים שלו. בסיום ההרדמה מהסוג הזה יש להגיע לחדר התאוששות שם יעקוב הצוות ויוודע שהילד מתעורר באופן תקין.

האם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם בטוחים?

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הם פרוצדורה נפוצה ובטוחה. הילדים מצאים במעקב של רופא מומחה מתחילת התהליך ועד סיומו. לרוב הטיפולים מתבצעים במרכזים רפואיים שיכולים לתת מענה רחב לבעיות שעלולות לעלות במהלך הטיפול.