כיצד הפכה אוקראינה למדינה מועדפת של הליך פונדקאות בשנת 2020?

0
2062
כיצד הפכה אוקראינה למדינה מועדפת של הליך פונדקאות בשנת 2020?
מקור pixabay

החלום של כל בני זוג בישראל הוא להיות הורים, ליצור דור המשך בדמותם ובצלמם. בעוד שרוב בני הזוג בישראל זוכים להיות הורים, לעיתים זמן קצר לאחר הנישואים, ישנם זוגות שיכול לעבור זמן רב עד שהם יזכו להחזיק צאצא בחיקם, וזאת ללא בעיות רפואיות ידועות.

אך רבים מבין הזוגות נאלצים לעבור דרך קשה ומייסרת עד שהם זוכים לחבוק את הצאצא שאליו הם כה ציפו. זוגות אלו מתחלקים לשתי קבוצות:

  • בני זוג בעל ואישה שאינם יכולים להביא ילדים לעולם, מפני סיבות רפואיות, עולם הרפואה מונה סיבות רבות לכך: אישה שנולדה בלי רחם או שחלות, או ביציות.
  • נשים שהריון או הריון נוסף יכול לסכן את בריאותן, וכן טיפולי פוריות שלא הצליחו.

ישבנו יחד עם דמיטרי ולאוניד קוברינסקי, בעלי ניסיון של מעל 22 שנה בתחום האימוץ והפונדקאות, והבעלים של חברת הזכות להורות המציעים הליך פונדקאות באוקראינה.

מהו הליך הפונדקאות?

תהליך הפונדקאות מתבצע על ידי אישה שזרע האב והביצית של האם מושתלת ברחם אישה שנבחרה בדיוק למטרה זו. היא עוברת את תהליך ההיריון והלידה, ובסופו של דבר הילד נרשם על שם של האב והאם. במקרה שיש צורך גם בתרומת ביצית, במקרים מסוימים האם הפונדקאית תורמת גם ביצית. ההליך מתבצע בישראל אך גם בארצות אחרות כמו אוקראינה.

מה ההבדלים בין הליך הפונדקאות בישראל לזה שבאוקראינה?

ישנם הבדלים רבים בין ההליך בישראל להליך באוקראינה הבדלים אלו עושים את הליך הפונדקאות באוקראינה למשתלם ביותר.

  • ועדת אישורים – בישראל כדי לעבור הליך פונדקאות יש צורך בוועדת אישורים, זוגות מחכים לעיתים חצי שנה, ואילו באוקראינה אין כלל ועדה כזו, וכל זוג הרוצה להתחיל בהליך יכול להתחיל אותו מיידית.
  • מספר טיפולי פוריות – בישראל רק הטיפול הראשון ממומן, ואילו באוקראינה אין גבול למספר טיפולי הפוריות הניתן במימון מראש.
  • תורמות ביצית – בישראל אין תורמות ביציות, לעומת אוקראינה בה ישנן תורמות ביציות רבות עם מגוון רחב של גילאים.
  • צוות מלווה – בישראל אין צוות מלווה להליך ואילו באוקראינה יש גם צוות ישראלי, וגם מקומי האחראי על ליווי התהליך עד תוצאה הסופית.
  • עלות –  בישראל כל התהליך עולה 250,000 שקלים, ויש צורך לשלם את הכסף מראש, ואילו באוקראינה משלמים לפי שלבי ההיריון וכמו כן עלות ההליך זולה יותר.

מידע על תהליך הפונדקאות

בתהליך פונדקאות מסודר בדרך כלל מקבלים ליווי אישי לכל התהליך, החל מהשיחה הראשונית שלכם אל החברה, ועד להתאמה של כל ההליך לרצונכם, לדוגמא הצוות בוחר את הפונדקאית וגם תורמת הביצית בהתאמה לרצונות שלכם.  באוקראינה עצמה כל התהליך מלווה על ידי צוות מקומי וצוות ישראלי, שכן הזוג מעודכן בכל שלבי ההיריון והלידה ומלווה על ידי עורך דין מטעם החברה, האחראי על השמירה של הזכויות שלכם לחתימה על המסמכים של אם הפונדקאית, על מנת שהילד ירשם על שמכם.

למה דווקא באוקראינה?

חוקיות-החוק באוקראינה עומד לצד הזוג בתהליכי הפונדקאות, שכן התהליך מוסכם בחוק האוקראיני.

  • אין צורך באשרת כניסה – לעומת מדינות אחרות, שבהן יש צורך באשרת כניסה על מנת להיכנס למדינה, להיכנס לאוקראינה זה קל, והזוגות צריכים להיות רק נשואים כחוק.
  • כמות גדולה של פונדקאיות – באוקראינה יש מגוון רחב של נשים בגילאי שונים המוכנות ויכולות לבצע את ההליך.
  • במידה שנוצרות בעיות בתהליך– ישנה אפשרות להחלפת הפונדקאית, במידה והתהליך לא מתקדם.
  • מחירים נמוכים– המחירים באוקראינה נמוכים משמעותית ממדינות רבות ביניהן ישראל.

לסיכום

אם אינכם יכולים להביא ילד באופן עצמאי לעולם לא משנה מאיזו סיבה אל תוותרו על החלום מפני סיבות בירוקרטיות או בגלל כסף. יש לכם פתרון מעולה גשו להליך הפונדקאות באוקראינה, בלווי חברה שיכולה לתת את הפתרון הראוי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here