מאוחדת מחוז דרום מציגה – המאבק בסוכרת

0
589
קרדיט: באדיבות מאוחדת

בכל שנה כ-1400 ישראלים עוברים ניתוח לכריתת כף רגל על פי דו"ח OECD – ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם בשיעורי קטיעות של כף רגל סוכרתית רק כ-10 אחוזים מהחולים שסובלים מהמחלה מגיעים לטיפול במכוני הסוכרת גיל האיבחון במחלה יורד כל הזמן

 

 

נתונים אלו ועוד עלו ביום עיון מיוחד בנושא סוכרת שערכה מאוחדת מחוז דרום. המפגשים נערכו במרכז ההדרכה של מאוחדת בעקבות מגמת העלייה המדאיגה בשיעורי התחלואה בסוכרת בקרב האוכלוסייה בישראל והמרצים היו אנשי מקצוע בכירים ומומחים למחלה.

רויטל תורג'מן, מנהלת סיעוד מחוז דרום:  "לאור הנתונים המדאיגים החלטנו להגביר את המאמצים ולהעניק כלים מקצועיים נוספים לצוותי האחים והאחיות שנמצאים בחזית המאבק בסוכרת. כך נמשיך להעניק את הטיפול הנכון והמתקדם ביותר למבוטחי הקופה".

 

בשנים האחרונות חלה עליה מדאיגה מאוד בשיעורי התחלואה בסוכרת בקרב האוכלוסייה. ישראל מדורגת במקום הראשון בעולם בשיעורי קטיעות של כף רגל סוכרתית ביחס למאה אלף איש על דו"ח שהוגש לארגון ה-OECD  בשנה שעברה. בכל שנה כ-1400 ישראלים חולי סוכרת עוברים ניתוח לכריתת כף רגל בעקבות סיבוכי המחלה, ובעיקר בגלל היעדר מודעות לחומרת הסיבוכים. הנתונים המדאיגים שמגיעים מהשטח עדיין לא מכים גלים בקרב הציבור הרחב אך במאוחדת רואים בצוותי האחים והאחיות של המרפאות את הכוח המרכזי במאבק, בהעלאת המודעות ובטיפול כוללני בחולים ואבטחת איכות החיים. רוחמה כהן, אחות מומחית בסוכרת, אחות מחוזית: "כמי שעוסקת בתחום הטיפול בסוכרת ביומיום אני יודעת עד כמה העבודה של הצוותים קשה אבל הידיעה שאנחנו עוזרים למנוע את המחלה ואת סיבוכיה ומקדמים אורח חיים בריא, גורמת לתחושת סיפוק גדולה".

 

על פי נתוני מאוחדת, רק כ-10 אחוזים מהחולים שסובלים מהמחלה מגיעים למכוני הסוכרת על מנת לקבל טיפול. היתר, מטופלים על ידי צוותי האחים והאחיות במרפאות הראשוניות שמשדרגות את השירותים הניתנים כל העת. "שיעור החולים במחלה כל הזמן עולה", מסבירה רויטל תורג'מן, מנהלת סיעוד במחוז דרום. "אין לנו ספק שהנתונים האלה מדאיגים מאוד. מעבר לכך, בישראל כל הזמן נמדדת עליה בשיעורי סוכרת וטרום סוכרת. הצוותים הרפואיים במרפאות מאוחדת במחוז הדרום נמצאים בקו הראשון של המאבק במחלה. הם פועלים באופן פרואקטיבי לאיתור יזום של המטופלים הללו ועל כן ההכשרה ופיתוח המיומנויות שהוקנו למשתתפי הכנס הן חשובות ביותר".

 

כאמור, בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה גם בשיטות הטיפול בסוכרת. חידושים טכנולוגיים, פיתוח תרופות חדשות והרחבת סל התרופות הביאו לכך שהטיפול בסוכרת מאפשר לאזן את המחלה ומאפשר לנהל איכות חיים לצד המחלה. תורג'מן: "לקחנו את התחום כמה צעדים קדימה במטרה למנוע, לאתר מוקדם ככל הניתן את סיבוכי הסוכרת, בדגש על כף רגל סוכרתית. כחלק מהשינויים בתוחלת החיים של כלל אוכלוסיית העולם, מספר החולים במחלות כרוניות רק עולה. מרבית השירותים בנושא מחלת הסוכרת ניתנים במסגרת מרפאות בקהילה".

 

על מנת לעלות הילוך במאבק במחלת הסוכרת, מאוחדת מחוז דרום צפויה לפתוח שירות חדשני של מרפאת אחות המומחית לסוכרת בקהילה. תפקיד בעל משמעות רבה להענקת טיפול מקצועי ונגיש.

קרדיט: באדיבות מאוחדת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here