מדוע קורס מזכירות רפואית הוא בחירה נכונה

0
1877
מדוע קורס מזכירות רפואית הוא בחירה נכונה

בשנים האחרונות יש מגמה של ירידה באבטלה בישראל, אולם כל מי שמנסה למצוא תעסוקה מעניינת ומתגמלת לתקופה ארוכה, שאינה מבוססת על לימודים ארוכי שנים, מגלה כי מדובר במשימה לא פשוטה. יחד עם זאת, ישנם מקצועות כמו מזכירות רפואית שנהנים מביקוש גבוה יחסית, מתנאי העסקה הוגנים וטובים, ומאפשרות להשתלבות במוסדות מבוססים לטווח ארוך. בנוסף לכך, מדובר בתפקיד מעניין הכולל התרחשויות רבות לאורך היום וגם עזרה לזולת.

מדוע קיים ביקוש למזכירות רפואיות

קודם כל, חשוב להבין כי מזכירות רפואית איננה זהה למזכירות הרגילה. נכון שיש קווי דמיון בין שני התחומים כמו למשל אחריות על קביעת פגישות וישיבות, הפקת דוחות, הכנת מצגות, שימוש באמצעי תקשורת ומחשב מתקדמים, וכדומה, אולם מזכירות רפואיות צריכות להיות בעלי ידע נרחב בהרבה בתחומים הרלוונטיים. כך למשל, המזכירה צריכה להכיר את הקשרים שבין קליניקות רפואיות, קופות חולים, בתי חולים, מעבדות ועוד, את הקשרים שבין רופאים מתחומים שונים, את המונחים הבסיסיים ומשמעותם כמו ברפואת שיניים, רפואת עיניים, אורתופדיה, אף אוזן גרון וכל תחום אחר בו הקליניקה מתמחה. כמו כן, היא צריכה להכיר היטב את חוק זכויות החולה, את יחסי רופא-מטופל, את התקנות החלות על אתיקה רפואיות, סודיות רפואית, כיצד מתנהלות מערכות רפואיות, וכדומה. מעבר לכך, כמו כל מזכירה בעידן הדיגיטלי ואף יותר מכך, היא צריכה להכיר את יישומי המחשב והאינטרנט, אשר ממלאים תפקיד משמעותי כיום בניהול משרדים ובקשרים שבין רופאים למטופלים, בין רופאים לרופאים, ובין קליניקות שונות.

על כן, מוסדות רפואה ומחקר מבקשים מזכירות שיש להן את הידע והכישורים הרלוונטיים, והדרך היחידה לרכוש אותם באופן מקצועי ומוכר היא באמצעות קורס מזכירות רפואית. מדובר בקורס רציני ויסודי הנפרש על פני 400 שעות אקדמיות בסך הכל. אמנם מדובר בקורס ארוך יחסית אך הוא בוודאי קצר יותר מלימודים של שלוש שנים לתואר ראשון, שאף אינן מבטיחות בכלל שיהיו בידי הבוגרים את הידע או הכישורים או ההסמכה המתאימים למציאת תעסוקה. בקורס מזכירות רפואית יש קודם כל 340 שעות לימודיות ואחריהן עוד 60 שעות של התנסות מעשית בבתי חולים. הקורס מעניק את כל הכלים הדרושים וגם את התעודה הדרושה על מנת להשתלב באופן מוצלח במוסדות רפואיים ומחקריים.

חשוב להבין כי מדובר במוסדות רציניים שחייבים לעמוד בתקנות שונות של משרד הבריאות, משרד הכלכלה וגופים נוספים. על כן, הם פועלים באופן מסודר ועם גב איתן, ומציעים לכלל העובדים לרבות המזכירות הרפואיות תנאי העסקה נוחים והוגנים. יתר על כן, עם הזמן המזכירה הרפואית הופכת לחלק חשוב מאין כמוהו בהתנהלות המוסד, וההערכה לה היא זוכה בהחלט יכולה להתבטא גם בתנאי ההעסקה והשכר.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס מזכירות רפואית התקשרו אל נציגי אינטלקט אקדמון בטלפון *9233

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here