מה צריך לדעת כשרוכשים מעלון מדרגות

0
1366
מה צריך לדעת כשרוכשים מעלון מדרגות
קרדיט FREEPIK

מעלון מדרגות הוא אמצעי נוח ושימושי, שמותקן בגרמי מדרגות בבתים פרטיים ובמקומות ציבוריים מונגשים, המאפשר לאנשים שיש להם מוגבלות פיזית לעלות לבד במדרגות. כולנו יודעים שגרם מדרגות הוא דבר המצריך שתי רגליים בריאות ומתפקדות, כדי שיהיה ניתן לעלות ולרדת בו. עבור אנשים רבים מאוד, היושבים על כיסא גלגלים או בעלי מוגבלות כלשהי ברגליים, מדובר במשימה בלתי אפשרית – והם זקוקים לאמצעי הנגשה שונים כדי לצלוח אותה. מעלון מדרגות בא לסייע לאותם אנשים, שאינם יכולים לעלות את המדרגות ללא אמצעי עזר.  

עבור מי מיועד המעלון?

במקומות רבים משמשת מעלית כתחליף לגרם המדרגות. אך לא בכל מקום ניתן לבנות מעלית, בין אם עקב מגבלות תקציביות או עקב מגבלות של מקום. מכיוון שמעלית, שהיא פתרון מצוין עבור אנשים שאינם יכולים לעלות במדרגות בכוחות עצמם, היא לא תמיד פתרון אפשרי, התקנה של מעלון מדרגות היא פתרון שימושי ויעיל לא פחות. 

לפני שמחליטים איזה מעלון מדרגות לרכוש, כדאי להכיר את  הסוגים השונים של המעלונים, ולהבין בדיוק עבור מי התקנת המעלון מיועדת. מכיוון שיש כמה סוגים שונים של מעלונים, הנבדלים זה מזה בצורת הנשיאה שלהם את האדם שנעזר בהם, בעלות שלהם ובעיצוב שלהם – כדאי להתאים את סוג המעלון שבוחרים לצרכים הספציפיים בבית שלכם. 

כך למשל, ישנם מעלוני מדרגות שמיועדים לנשיאה של כיסא גלגלים, לעומת מעלונים שמעלים מעלה או מטה רק את האדם עצמו, ללא כיסא גלגלים. לכן, חשוב להבין מהם הצרכים הספציפיים של האדם שעבורו מיועד מעלון המדרגות, כדי להתאים לו את המעלון הנכון עבורו. 

באיזה מיקום יותקן המעלון?

נושא חשוב נוסף שיש לבדוק בעת רכישת המעלון, הוא באיזה מיקום בדיוק הוא צפוי להיות מותקן. ישנם גרמי מדרגות בבתים פרטיים שהם מעוקלים ובעלי פינות וכאלה שהם ישרים לחלוטין. לכן, חשוב להתאים את המעלון לצורת גרם המדרגות הקיים, דבר שיכול להשפיע על בחירת סוג המעלון ועל העלות שלו. 

במרבית המקרים, מעלון מדרגות מותקן בבתים פרטיים של אנשים שיש להם קושי לעלות או לרדת בעצמם מדרגות. אך לעתים מותקנים מעלונים גם במקומות ציבוריים שונים, ולכן חשוב לבחור את המעלון בהתאם למטרה שאותה הוא ישרת ולמיקום שבו הוא יותקן. 

מהו התקציב הזמין לרכישת מעלון המדרגות?

אחד מהנושאים החשובים שישפיעו על בחירת מעלון המדרגות הוא הנושא התקציבי. למרות שאין ספק כי התקנת מעלון היא פתרון נגיש וזול בהרבה מפתרונות אחרים (כמו בניית מעלית, למשל), עדיין ישנם טווחי מחירים שונים למעלונים, הנבדלים זה מזה בתכונותיהם השונות. חשוב לבחור מעלון מדרגות שאכן יתאים לתקציב שלכם, וגם ישרת בצורה מלאה את המטרה שלשמה הוא נועד. 

היתרונות של מעלון מדרגות

התקנת מעלון מדרגות בבית יכולה לשפר את איכות החיים של האדם שנעזר בו באופן משמעותי ביותר. במקום להיאבק בכל פעם בירידה או בעלייה במדרגות, או במקום להסתייע באדם אחר, מעלון מדרגות מאפשר יכולת עלייה וירידה בין קומות באופן עצמאי ונוח ביותר. 

מדובר בפתרון הנגשה שהעלות שלו היא אינה מאוד יקרה, ושמאפשר לקשישים ולאנשים המוגבלים מבחינה פיזית להישאר לגור בביתם, על ידי הפיכה שלו למונגש עבורם. כיום ניתן לרכוש מעלוני מדרגות באיכות גבוהה ביותר, המיוצרים תוך הקפדה על תווי תקן מחמירים. מעלון מדרגות הוא מוצר בטיחותי ובטוח לשימוש, והוא מאפשר שדרוג משמעותי באיכות החיים עבור לא מעט אנשים. לכן, חשוב לבדוק את סוגי המעלונים השונים בשוק לפני שמבצעים את הבחירה, ולקנות את המעלון שישרת אתכם בצורה המדויקת והטובה ביותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here