תחליף חלב לתינוק (תמ"ל) כך תמצאי מה הכי מתאים לתינוק שלך

0
3389
תחליף-חלב-לתינוק
מקור pixabay

שוק תחליפי החלב לתינוק הוא שוק פורח עם תחרות וטענה למצוינות מצד כל הגורמים, אבל איך נדע מה באמת הכי טוב לתינוק הפרטי שלנו?

הנקה ותחליף חלב לתינוק

רופאים, יועצים, הורים וחברים יספרו לך שחלב אם הוא הדבר הכי טוב לתינוק, ובראייה צרה – הם לכאורה גם צודקים. למה לכאורה? חלב אם אכן מכיל את כלל מרכיבי המזון הנחוצים לתינוק באופן מאוזן ומיטבי, אבל יש דברים נוספים הנחוצים לתינוק. מקובל ומדויק להגיד כי עדיף לתינוק לקבל חלב אם אבל צריך לקחת בחשבון שישנן אימהות להן סיבות משלהן להימנע מהנקה, או לחילופין אימהות להן ההנקה לא צלחה משלל סיבות, ובדיוק עבור המקרים הללו מיועדים תחליפי החלב.

חשוב להבין כי יש גישות שונות להאכלת תינוקות: הנקה, שילוב של תחליף חלב והנקה, מתן תחליף חלב לתינוק בלבד. לכל אחת מהגישות הללו יש יתרונות וחסרונות וההחלטה באילו מן השיטות לבחור תלויה בנסיבות המייחדות כל מקרה ומקרה. אם ההנקה גורמת לפציעה, או שתכיפות ההנקה גבוהה ומשכה ארוך – כל אלו סיבות מצוינות לעבור לתחליף חלב לתינוק, ללא כל רגשות אשמה. תוכלי לתת לתינוק יחס חם ורגוע הרבה יותר אם העזר שכנגד ייקח על עצמו האכלה או שתיים בלילה ואת תצליחי לישון מספר שעות ברציפות או אם לא תתהלכי כואבת ודוויה. דורות ילדים שגדלו היטב על תחליף חלב לתינוק מוכיחים שגם אם הילד לא מקבל את התזונה האופטימלית – הוא עדיין גדל היטב. יחד עם זאת, אם את נהנית מההנקה – אחד השיקולים שכדאי להתחשב בהם הוא שהתזונה האופטימלית עבור תינוקך היא בדיוק חלב האם שאת יכולה לייצר עבורו ולספק לו בדיוק על פי צרכיו.

עוברים לתחליף חלב לתינוק – איך עושים את זה?

יש מספר חברות המייצרות תמ"ל (תרכובת מזון לתינוקות) בארץ. אחד מתחומי האחריות של חברות אלו הוא להכניס לתחליף החלב לתינוק את כל הרכיבים הנחוצים לתינוק באופן הטוב ביותר שהם יכולים, בהתאם לידע הרפואי הקיים כיום. ישנם תחליפי חלב המבוססים על חלב פרה ואחרים המבוססים על מקורות חלבון אחרים, למשל סויה. אם לא ידועה רגישות של התינוק לחלב פרה, מומלץ לבחור באחד מתחליפי החלב לתינוק המבוססים על חלב פרה, ובכל מקרה, מומלץ להתייעץ עם הצוות בטיפת חלב או עם הרופא המטפל של תינוקך, בכדי לבצע את המעבר בצורה הנכונה ביותר.

חשוב לזכור כי על המעבר מהנקה לתמ"ל להיות הדרגתי. ראשית, מרגילים את התינוק להזנה באמצעות בקבוק – שיטת היניקה והפעלת הפה והלשון שונה ועל התינוק לתרגל אותה לפני המעבר עצמו. ניתן להשתמש בחלב שאוב או לתת לתינוק לשחק בבקבוק עם תחליף חלב לתינוק לפני האכלה עצמה. שנית, מתחילים מבקבוק אחד ליום ועם הזמן מגדילים את המינון. שינוי המזון יגרור שינוי ביציאות התינוק: הרכב, שכיחות וצבע והוא עלול לסבול מגזים למשך כשבוע עד שיתרגל לסוג המזון השונה. שינויים אלו יקרו גם במעבר מתחליף חלב אחד לאחר (למשל אם עוברים לתחליף חלב מבוסס סויה או לתחליף המתאים לגיל מבוגר יותר)

תחליף חלב לתינוק הוא פתרון מודרני לדרישות החיים. כרב הפתרונות המודרניים הוא נותן מענה שלם פחות לצרכים התזונתיים של התינוק אולם עשוי לתת מענה טוב יותר לסיטואציה כולה. מעברים, בעיקר בגיל הינקות צריכים להיעשות בהדרגה תוך הקפדה על אוזן ועין קשובות לשינויים ויידוע הצוות הרפואי התומך כגון הצוות בטיפת חלב, או רופא הילדים המטפל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here