מומחה לפריודונטיה כי לחניכיים שלך מגיע הכי טוב

0
6408
מומחה לפריודונטיה כי לחניכיים שלך מגיע הכי טוב

מאחורי המילה הגדולה הזו "פריודונטיה" מסתתר אחד הטיפולים החשובים ביותר בתחום של רפואת השיניים – טיפול בחניכיים. אנחנו מצחצחים שיניים מאז שאנחנו ילדים, שומעים כמה חשוב לשמור על השיניים, עוברים יישור שיניים והלבנה, אבל אנחנו שוכחים לטפל בחניכיים, שחשופות לכל כך הרבה מחלות וזיהומים.

פרדונטיה היא המדע מאחורי הטיפול בחניכיים, שהוא חלק בלתי נפרד מתהליך שיקום הפה כיום. ד"ר שי פרנקנטל, מומחה לפריודנטיה, מבהיר בדיוק למה חשוב לטפל.

"כולנו יכולים לסבול מבעיות חניכיים, הן נגרמות כבר מגיל ילדות מחיידקים שקיימים על השן. אלו החיידקים שיוצרים את הפלאק. יחד עם החיידקים האלו שיוצרים בעיות חניכיים, גם האבנית, שאריות המזון והגיינה לקויה משפיעים על מצב החניכיים. דלקת חניכיים יכולה להתחיל בלי שנרגיש אותה ולהפוך למשהו כואב ומציק באופן יומיומי, ומהסיבה הזו חשוב מאד להיות עם היד על הדופק ולטפל בבעיה".

הטיפול בחניכיים מתחיל בחינוך

"כל אחד יכול למנוע מחלות חניכיים עבורו ועבור הילדים שלו, כבר מגילאים מאד צעירים", מוסיפה ד"ר גרשקוביץ שכטר. "באמצעות ניקוי שיניים אצל שיננית והדרכה איך לצחצח נכון את השיניים, באמצעות שטיפות פה וגם אורח חיים בריא ללא עישון, שתיית משקאות ממותקים ואכילת סוכרים, אנחנו יכולים למנוע בעיות חניכיים רבות".

לפי ד"ר אלה גרשקוביץ שכטר, חשוב להבין שדלקות חניכיים יכולות להימנע אם נעקוב אחר הוראות רופא השיניים המטפל, נגיע באופן קבוע לטיפולים אצל שיננית ונבקר אצל מומחה פריודונטיה ברגע שמתעורר חשד לדלקת חניכיים כדי לקבל את הטיפול כבר בתחילת הדרך ולא אחרי שהדלקת מסתבכת ומתגברת.

שגרת הטיפול בחניכיים מתחברת באופן ישיר גם לביקורת מצב השיניים עצמן. מומלץ להגיע לביקורת אצל רופא השיניים המטפל אחת לשלושה חודשים, כדי לזהות בעיות בשיניים לפני שהן מתפשטות ומשפיעות על חלל הפה כולו. טיפולי שיננית יכולים לסייע כמובן בניקוי הפלאק מהשיניים, הסרת אבנית וקבלת הנחיות איך לשמור על הגיינת הפה.

איך מטפלים ומשקמים את החניכיים?

טיפולי פריודונטיה כיום הם שם כולל להרבה מאד טיפולים שונים, שמותאמים באופן מיוחד לכל מטופל לפי מצב החניכיים שלו. מטיפול תרופתי בדלקת ועד לקילוף, גרידת חניכיים ואף ניתוחים כירורגיים, בהתאם לחומרת המצב.

לפי ד"ר שי פרנקנטל שמטפל באופן קבוע במרפאת בינת השן בהרצליה הטיפול מתחיל באבחון מצב החניכיים, צילומי שיניים וצילום של כל חלל הפה. לאחר מכן, מותאמת לכל מטופל תוכנית אישית בהתאם למצב החניכיים. במקרים מסוימים הטיפול יכול להתפרש על מפגשים אחדים בלבד במרפאה ובמקרים אחרים הטיפול יימשך חודשים ארוכים, בעיקר אם מדובר בניתוחי חניכיים שגוררים החלמה והתאוששות.

הדרך הטובה ביותר להימנע משיקום ארוך, הוא לשמור על קשר עם המרפאה המטפלת ולהגיע לביקורות קבועות וטיפולים אצל מומחים – לפני שהמכה הופכת להיות חזקה יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here