מנתחים פלסטיים בחלוקים ורודים לרגל חודש המודעות לסרטן השד 2021

0
1173
קמפיין חודש המודעות לסרטן השד ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית. צילום: אביב חופי. סגנון והפקה: נאוה עינבר. בתמונה מימין לשמאל: ד״ר אור פרידמן, ד"ר בנימינה (ביאנקה) רוזנברג-הגן, ד"ר רותם צור, ד"ר הדר ישראלי, ד"ר שרון זנדבנק, ד"ר מיכל בנקלר, ד"ר אסתי כהן הרשקוביץ, פרופ' יואב ברנע, ד"ר איהאב מדאח, ד"ר תמר הלפרין בן עמי וד"ר רן טליסמן אשר הגיעו מבתי החולים הציבוריים: ברזילי, שיבא, אסותא אשדוד, מעייני הישועה, העמק, קפלן, הלל יפה ואיכילוב.

לרגל חודש המודעות לסרטן השד, התכנסו לצילום בחלוקים ורודים, מנתחים פלסטיים מבתי החולים מכל הארץ, העוסקים בשיחזור שד.
הצילומים נערכו ביוזמת האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית של ההסתדרות הרפואית ויועלו לרשתות החברתיות במסגרת קמפיין חברתי בהשתתפות רופאים מומחים, ותיקים וצעירים.

מנתוני האיגוד עולה כי במהלך השנה האחרונה, לצד המשך המאבק בנגיף הקורונה, התבצעו בבתי החולים בישראל כ – 1,300 ניתוחים לשיחזור השד מסוגים שונים. אומנם מקובל אומנם לחשוב שפלסטיקאים עוסקים רק בניתוחי יופי, אך חשוב לדעת כי רובם, מבצעים כחלק נכבד מעבודתם בבתי החולים הציבוריים, ניתוחים לשיחזור השד בקרב נשים המתמודדות עם המחלה. הניתוחים, נמצאים בישראל בסל הבריאות ומתבצעים על ידי רופאים מומחים לכירורגיה פלסטית במימון משרד הבריאות. ניתוחים אלו כוללים על פי הצורך הכנסת שתלים, שימוש ברקמות עור ושומן מאזורים אחרים בגוף המטופלות, או שימוש ביריעה ביולוגית המבוססת על רקמות אנושיות.

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית הסביר כי: "שיחזור שד הוא ניתוח חיוני אשר משפר דרמטית את תפיסת הגוף ואיכות החיים של האישה המתמודדת עם סרטן השד. המטרה בניתוח המתבצע על ידי צוות מומחים לכירורגיה פלסטית ואסתטית היא ליצור שד הדומה ככל הניתן לשד המקורי ולהעניק תחושת שלמות אסתטית לכל אישה שעברה כריתת שד חלקית או מלאה".

חודש המודעות לסרטן השד, מצוין בכל שנה בחודש אוקטובר והשנה גם יערך בישראל גם כנס בינלאומי אשר נקרא TLV Breast Meeting 2021 ויתמקד כולו בנושא חדשנות בכירורגיה פלסטית של השד. הכנס יערך בתל אביב בין התאריכים 10-12 בנובמבר וישתתפו בו מרצים מובילים מרחבי העולם. בראש הוועדה המדעית של הכנס עומדים פרופ' יואב ברנע מהמרכז הרפואי תל אביב סוראסקי – איכילוב, ד"ר תומר צור מהמרכז הרפואי הדסה וד"ר אורן ויסמן, בעל קליניקה פרטית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here