על רקע עילת הסבירות: מלחמות בקבוצת הוואטסאפ של ההסתדרות הרפואית

0
160
צילום: ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים

ד"ר מאיר כהן, רופא ותיק ומשפטן, הורחק אמש (מוצאי שבת 19.8.2023) מקבוצת הוואטסאפ של ההסתדרות הרפואית בעקבות ביקורת נוקבת על המדיניות בה נוקט ארגון העובדים היציג של הרופאים, לרבות השבתה של מערכת הבריאות.

ד"ר כהן אשר שימש כיו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית של ההסתדרות הרפואית בשנים 2017-2023 והיום מכהן כיו"ר ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל, הוסר מקבוצת הוואטסאפ של ההסתדרות הרפואית לאחר שכתב ביקורת ביחס למדיניות הארגון. מדובר בקבוצה שהוקמה בחודש מרץ 2023 וחברים בה ראשי האיגודים המדעיים של הר"י בפיקוח עו"ד דותן שמחוביץ, יועץ משפטי של הר"י.

ד"ר כהן שהוא מנתח פלסטי מומחה ומשפטן התנגד בעבר להשבתת מערכת הבריאות, טען כי העתירה של הר"י בעניין עילת הסבירות היא תיאורטית, מופרכת ואינה חוצה את רף טענות הסף בבג"ץ. במוצאי שבת ה – 19 באוגוסט 2023 הורחק ד"ר כהן זמן קצר לאחר שכתב את המשפט הבא: "המחאה בשלב הזה מפרה את האיזון הנכון בין התנגדות לגיטימית לאלימות הרסנית. בטווח הארוך, הנזק של שיבוש תוצאות הבחירות גרוע יותר מתוצאות הבחירות. צריך לחכות שלוש שנים לבחירות הבאות ללא אלימות אישית וללא חבלנות מאורגנת".

"הרחקתי מקבוצת הדיון של ההסתדרות הרפואית מוכיחה כי מדובר בארגון דיקטטורי שאינו יכול לקבל דעות שונות או לנהל שיח אמיתי", אומר ד"ר כהן. "הדבר אינו מפתיע, הארגון שצועק "דיקטטורה" ומעז לפגוע בחלשים על ידי השבתת מערכת הבריאות, הוא הארגון הכי דיקטטורי שיש בישראל: יושב הראש שלו נבחר על ידי ועדה מסדרת, המנכ"לית שלו הפכה מיועצת משפטית למזכירה כללית מטעם עצמה ואינה כפופה לשום גוף ביקורת. תקציב הר"י, העומד לפי פרסומים על 70 מיליון שקלים, אינו נתון לביקורת חברי הארגון". עוד מוסיף ד"ר כהן כי: "במהלך שנותיי הרבות בהר"י נחשפתי לסחר ומכר בתקני התמחות על גבם של רופאים ורופאות צעירים. אמירות שאינן אמת ומניפולציות בתקנון הארגון לשם קידום אינטרסים פוליטיים אישיים".

לסיום הדגיש ד"ר כהן: "בשורה התחתונה, מוטב וארגון מזיק זה יעבור מן העולם ויפה שעה אחת קודם. בעיני הר"י היא היום המכשול המרכזי להתקדמות הרפואה הציבורית בישראל".

ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים בישראל הוא הגדול ביותר בארץ בתחומו ומאגד משנת 2009 את העוסקים בתחום הכירורגיה הפלסטית, הרפואה האסתטית וטיפולי הקוסמטיקה. מטרת הארגון לקדם שיתופי פעולה בין העוסקים בתחום ולקדם את איכות ובטיחות הטיפול בישראל. ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים ובתוכו חטיבת הקוסמטיקה וחטיבות נוספות הוא חבר באיגוד האירופאי לכירורגיה פלסטית אסתטית. מדובר בארגון הגדול ביותר בכירורגיה פלסטית המאגד 45 מדינות באירופה ובאיים הבריטיים.

צילום: ארגון המנתחים הפלסטים אסתטיים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here