איך לאבחן אין אונות בגיל צעיר

0
2119
איך לאבחן אין אונות בגיל צעיר
קרדיט FREEPIK

אין אונות, המכונה גם אימפוטנציה, היא תופעה רווחת מאוד בקרב גברים.  היא אמנם פחות נפוצה בגברים בגילאים יחסית צעירים, כלומר לפני העשור הרביעי לחיים, אבל עדיין קיימת עקב סיבות שונות. במידה ואתם סובלים מהבעיה, למרות המבוכה הכרוכה בעניין עדיף שלא לדחות את הטיפול ולפנות לרופא לצורך אבחון.

סיבות לאין אונות

אבחון אין אונות מתייחס אל הסיבות השונות שעשויות לעמוד מאחורי אין אונות. למעשה, יכולות להיות סיבות מגוונות כגון הרגלים מזיקים, אורחות חיים שאינן בריאות, תרופות מסוימות שנוטלים, או בעיה רפואית המשפיעה בעקיפין על האונות הגברית – בדגש על כלי הדם. אמנם, לעיתים הבעיה קשורה במחזור בהורמון הטסטוסטרון אולם מדובר בתופעה נדירה למדי אצל צעירים. מלבד זאת, לעיתים הסיבה לאימפוטנציה הינה נפשית, למשל אצל אנשים שמתקשים להגיע לזקפה בעת קיום יחסים, אך לא מתקשים לעשות זאת בזמן אוננות. 

אבחון של אין אונות

אם כן, אבחון אין אונות מתחיל (ולעיתים גם מסתיים) אצל רופא או רופאת משפחה, לפי העדפותיכם. תחילה ייערך אבחון שמטרתו לקבל הערכה ראשונית, למשל לגבי עישון סיגריות, שימוש בסמים, נטילת תרופות, מצבכם הבריאותי הכללי, מידת הפעילות הגופניות בחיי היומיום, סוג התזונה שלכם, בעיות רגשיות-נפשיות שישנן וכדומה. בנוסף, הרופא יבדוק לגבי חומרת הקושי להשיג ולשמר זקפה, כמה זמן כבר נמשך המצב, באילו סיטואציות זה קורה ובכלל ההתייחסות ליחסי מין ורמת החשק המיני. 

כאמור, במקרים רבים אין אונות היא תוצאה של בעיה בכלי הדם. זאת מכיוון שהזקפה תלויה במעבר מספיק דם אל הפין דרך כלי דם קטנים. אם ישנה פגיעה בכלי הדם, למשל היצרות או סתימה שלהם, יתר לחץ דם וכדומה, הרי שבהחלט יכולה להיות לכך השפעה על הזקפה. לכן רופא המשפחה גם יקשיב לקצב פעימות הלב, ימדוד את לחץ הדם, המבנה הגופני והמשקל, ולעיתים גם ישלח אתכם לבדיקות דם לקבלת תמונה של סוכרים ושומנים. מעבר לכך, ישנן בדיקות נדירות יחסית כמו הזרקת הורמון מלאכותי אל הפין. שימו לב שמכיוון שאין אונות הינה בעיה שאינה מאוד נפוצה בגילאים צעירים, ייתכן ורופא המשפחה יפנה אתכם למומחה בתחום.

המשך טיפול באימפוטנציה

הבשורות הטובות הן שישנן כמה וכמה התערבויות מועילות שיכולות לסייע לאין אונות, גם בגילאים צעירים. מבחינת הרפואה הקונבנציונאלית, הכוונה היא למשל לתרופות המרשם כמו ויאגרה, סילנדאפיל, טרים וכדומה, וכן להזרקות אל הפין ועוד. כמו כן, במידה והבעיה נפשית שיחות עם פסיכולוג יכולות להועיל, וגם טיפול זוגי עם בת הזוג. סביר מאוד להניח שגם ינחו אתכם לאמץ אורח חיים בריא יותר מכל הבחינות. ולבסוף, ישנם גם מוצרים אלטרנטיביים שכבר סייעו לגברים רבים, כולל בגילאים צעירים, ליהנות מזקפה חזקה וממושכת יותר, מחיזוק החשק המיני וההנאה מיחסי המין בכלל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here