ד"ר איאד נאסר – כל מה שצריך לדעת על יישור שיניים

0
119
קרדיט לתמונה Freepik

יישור שיניים הוא תחום המתמחה ברפואת שיניים ומתמקד באבחון, מניעה וטיפול באי סדירות בשיניים ובפנים. התחום סובב סביב תיקון נשיכות, חסימה ויישור שיניים. בין אם אתם מתלבטים בין פלטה לעצמכם או עבור הילדים שלכם חשוב תבינו את היסודות של יישור השיניים אותם מסביר ד"ר איאד נאסר בפירוט במאמר זה. 

יישור שיניים – ד"ר איאד נאסר מספר על ההיסטוריה ועד היום

ליישור שיניים יש היסטוריה ארוכה, עם עדויות לתיקוני שיניים עוד מתרבויות עתיקות. עם זאת, רק במאה ה-18 החל טיפול יישור שיניים להתגבש כתחום רפואי נפרד. במהלך עשרות השנים, התחום חווה התקדמות משמעותית, מהחומרים המשמשים לפלטה ועד לטכניקות חדשניות. מעבר לכך, התחום הפך להיות מבוקש מאד גם ברמה האסתטית כאשר יש לו גם השלכות בריאותיות חשובות מאד הקשורות ללעיסה נכונה, בליעה נכונה, ובכלל הבעות פנים המשתנות בעקבות כך. 

אילו בעיות אורתודנטיות נפוצות 

על פי ד"ר איאד נאסר , רופא שיניים המתמחה ביישור שיניים בעיות אורתודונטיות נובעות לעתים קרובות מגנטיקה, מפציעות או הרגלים כמו מציצת אגודל. כמה בעיות נפוצות הן:

  • נשיכת יתר: השיניים העליונות חופפות את התחתונות באופן משמעותי.
  • מנשך תחתון: השיניים התחתונות חופפות את העליונות.
  • קרוסביס: שן עליונה אחת או יותר משתלבות בתוך השיניים התחתונות במקום מבחוץ.
  • נשיכה פתוחה: כאשר יש פער בולט בין משטחי הנשיכה של השיניים הקדמיות או הצדדיות כאשר השיניים האחוריות נושכות זו לזו.
  • מרווחים: רווחים או מרווחים בין השיניים עקב שיניים חסרות או שיניים שאינן ממלאות את הפה.
  • צפיפות: אין מספיק מקום כדי שכל השיניים יתאימו כרגיל.

אילו אפשרויות טיפול קיימות?

בעוד שפלטה היא הפתרון המוכר ביותר, אפשרויות טיפול שונות עונות לצרכים שונים:

  • פלטות מתכת מסורתיות: אלו הם סוגרי המתכת והחוטים שרוב האנשים מכירים, וזהו הטיפול הנפוץ ביותר. 
  • פלטה קרמית: זהו פתרון שדומה לפלטה ממתכת אך עשויה מחומר קרמי שקוף או בצבע השן כדי שהשינוי יהיה פחות מורגש.
  • סמכים לשוניים: אלו מחוברים לחלק הפנימי של השיניים, מה שהופך אותם בלתי נראים מבחוץ ונוחים ברמה האסתטית.

מה משך הטיפול ביישור שיניים?

טיפולי יישור שיניים משתנים באורכם, בהתאם לחומרת הבעיה והשיטה הנבחרת. בדרך כלל, פלטות נלבשות בין 18 חודשים לשלוש שנים, ולאחר מכן שימוש באופן תקופתי לעיתים וכמובן בהוראת רופאים וזאת כדי להבטיח שהשיניים ישמרו על מיקומן החדש. על פי ד"ר איאד נאסר ממליצים על הערכה לילדים עד גיל שבע. גילוי מוקדם של בעיות יכול להוביל לטיפול יעיל יותר ובמקרים מסוימים גם לטיפול שהוא פחות פולשני.

מהם היתרונות של טיפול אורתודנטי 

לטיפולים אלו יש יתרונות רבים הרבה מעבר לחיוך יפה וזוהר, והנה מספר מרכזיים מהם:

  • בריאות הפה המשופרת: שיניים ישרות קלות יותר לניקוי, מה שמפחית את הסיכון לחורים ומחלות חניכיים.
  • פונקציה משופרת: יישור נכון מבטיח פונקציות נשיכה, לעיסה ודיבור איכותיים לבריאות טובה יותר. 
  • הערכה עצמית מוגברת: לחיוך בטוח יכולות להיות השפעות חיוביות על הדימוי העצמי ועל הביטחון הכללי מה שמוביל לביטחון עצמי גבוה ומשופר.
  • עלויות וביטוחים: טיפולי יישור שיניים עשויים להיות יקרים, אך תכניות ביטוח שיניים רבות מכסות חלק מהעלויות. חשוב להתייעץ עם ספק הביטוח שלכם ועם האורתודנט שלכם כדי להבין את ההוצאות הפוטנציאליות.

לאחר פלטה או טיפולים אורתודונטיים המטופלים מקבלים מכשור המבטיח שהשיניים לא יחזרו למקומן המקורי. בדיקות שיניים סדירות הן חיוניות למעקב אחר בריאות הפה ואורך החיים של הטיפול האורתודונטי. חשוב לבחור אורתודנט בעל מוניטין. על פי ד"ר איאד נאסר ביקורות ותזמון ייעוץ יכולים לעזור בקבלת החלטה מושכלת.

האם יש סיכונים פוטנציאליים?

כמו כל הליך רפואי, ישנם סיכונים פוטנציאליים הקשורים לטיפולים אורתודונטיים. אלו עלולים לכלול עששת, מחלת חניכיים או פציעה כתוצאה ממנשכים שאינם תקינים אך בטיפול נכון, בדיקות סדירות וביצוע הנחיות האורתודנט, הסיכונים הללו מזעריים. יישור שיניים מציע פתרונות למספר עצום של אי סדרים דנטליים, קידום בריאות הפה טובה יותר ושיפור הביטחון העצמי. עם טכניקות מודרניות, אפשרויות טיפול דיסקרטיות יותר ותכניות תשלום גמישות, השגת החיוך המושלם נגישה יותר מאי פעם. בין אם מסיבות אסתטיות או בריאותיות, הכרת תהליך של יישור שיניים יכולה להנחות אתכם לקבל החלטות מושכלות לגבי טיפול השיניים ולגבי התכניות העתידיות שלכם בתחום זה, לבריאות מיטבית ולתוצאות מקסימליות לשביעות רצונכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here