התמוטטה בביתה וניצלה בזכות מפעם (דפיברליטור)

0
171
צילום: דוברות מדא

לפני כחודשים, בעת ששהתה בביתה, החלה אחלאם (44) לחוש כאב חד בחזה. בעלה שזיהה כי מדובר במקרה חירום הזעיק מיד את צוות מד"א בטלפון החירום 101 ואל הזירה הגיעו במהירות חובש רפואת חירום במד״א רון-אל ישראלי יחד עם מתנדבות נוער מד״א מגישות עזרה ראשונה נטע דהן, אליה אלין ברבי ואלכסנדרה קביאט.

לאחר שביצע בדיקות רפואיות ראשוניות ומהירות, הבין רון-אל כי אחלאם לקתה בדום לב הוא החל מיד בפעולות החייאה מאומצות ובעזרת מכשיר המפעם (דפיברילטור) ויחד עם מתנדבות הנוער במד"א נתנו 3 מכות חשמל עד שליבה של אחלאם שב לפעום. צוות הניידת לטיפול נמרץ של מד״א שהגיע גם כן למקום המשיך את הטיפול הרפואי ופינה אותה לבית החולים סורוקה שם התאוששה.

בשבוע שעבר הגיעו רון-אל, נטע, אליה ואלכסנדרה לביתה של אחלאם שהתרגשה לקבל את פניהם – הפעם כשהיא עומדת על הרגליים עם חיוך רחב.

חובש רפואת חירום ונהג אמבולנס במד״א רון-אל ישראלי: ״לפני כחודשיים היינו כאן במצב אחר לחלוטין. כשהגענו מצאנו אותך מחוסרת הכרה, הבנו מיד שמדובר בדום לב והתחלנו בפעולות החייאה שבמהלכן חיברנו במהירות את המפעם שנתן שלושה שוקים חשמליים והציל את חייך. זה מאוד מרגש להיום כאן היום ולפגוש אותך, עומדת על הרגלים כשמשפחתך לצידך, זה בהחלט נותן כוח להמשיך ולהציל חיים."

אחלאם אלקרנוי: ״אני לא זוכרת הרבה מאותו יום, אני כן זוכרת שאמרתי לבעלי שאני מרגישה סחרחורת ולא יותר מזה. כשהתעוררתי בבית החולים סיפרו לי שהיה לי דום לב, שכמעט כבר לא הייתי בחיים. תודה לאל, שהיה את הצוות של מד״א יחד עם הדפיברילטור, בלי זה פשוט לא הייתי בחיים. המכשיר זה היה מה שהציל אותי. לפגוש את צוות מד״א שטיפל בי היה פשוט הרגשה מדהימה. כל כך שמחתי לראות אותם כשאני עומדת על הרגליים.״

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here