כיצד להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז?

0
286
קרדיט PIXABAY

הפרעת קשב וריכוז (ADHD או גם ADD) היא הפרעה נוירו-התפתחותית המשפיעה על אנשים בכל הגילאים. בעיה זו מאופיינת באימפולסיביות, היפראקטיביות וחוסר תשומת לב, כמו גם אי היכולת להתרכז במשימות שונות. הנה כמה דברים שחשוב לדעת בנושא, המשיכו לקרוא.

בגילאים צעירים, ילדים עשויים לפתח גם תסמינים כמו עצבנות והפרעות חברתיות שונות. זאת, לאו דווקא בגלל שהפרעת קשב וריכוז כוללת תסמינים אלו, אלא בגלל שהילד לומד להגיב לסביבה בעצבנות עקב חוסר סובלנותה אליו. אם כך, במידה שהפרעת קשב וריכוז אינה מטופלת, היא עשויה להוביל לבעיות חברתיות ואישיות שונות. בין אם תבחרו טיפול בהפרעות קשב וריכוז עם מכון אמ הדרך או טיפול אחר, המידע הבא עבורכם.

כיצד הפרעת קשב וריכוז מתבטאת?

חשוב להבין שהפרעת קשב וריכוז היא מצב המשפיע על המוח, זהו לא פגם באופי או פגם אישיותי. יש אנשים שמתקשים להתרכז במשימות או בפעילויות שאינן מעניינות אותם. אחרים מתקשים לעתים קרובות להבין את מה שהם שומעים. יש אנשים שמתקשים להישאר בשקט ויש כאלה שמתקשים לשלוט ברגשות או בדחפים שלהם.

אנשים עם ADHD (הפרעת קשב הכוללת מרכיב היפראקטיבי) נוטים יותר לסבול מהפרעות כמו דיכאון, חרדה, לקויות למידה והתמכרות לסמים בגילאים בוגרים יותר. בסופו של דבר, הפרעת קשב וריכוז יכולה לגרום לאנשים להרגיש לחוצים ומוצפים בחיי היומיום שלהם.

אנשים עשויים להתקשות להתמקד במשימות או בפעילויות שהם צריכים לעשות, ולפעמים הם לא מסוגלים להפסיק לחשוב על דברים שאינם רלוונטיים או חשובים. תסמינים אלו עלולים להוביל לדימוי עצמי נמוך ולקשיים בעבודה או בבית הספר.

כיצד לסייע במצב של ADD או ADHD?

ישנן דרכים רבות לעזור למישהו עם ADHD או ADD. הצעד הראשון יהיה לזהות אם לאדם יש הפרעות קשב וריכוז ואז לגלות איזה סוג יש לו – הפרעות קשב וריכוז, היפראקטיביות-אימפולסיביות או מצב משולב. בחלק גדול מהמקרים, יהיה ניתן לזהות בעיות אלו כבר בגילאים מוקדמים.

חשוב שאדם עם הפרעת קשב וריכוז יאובחן על ידי רופא או גורם מקצועי, מכיוון שישנם מצבים נוספים שנראים כמו הפרעת קשב וריכוז אך דורשים טיפולים שונים. למשל, הפרעות דו קוטביות אשר מתבטאות בשינויים חריגים של מצבי רוח ועלולים להידמות להפרעת קשב.

שיטות טיפול בבעיית קשב וריכוז 

קיימות כמה שיטות טיפול בהפרעות קשב וריכוז, כאשר טיפול תרופתי וטיפול קוגניטיבי הם הטיפולים העיקריים בבעיה זו בד”כ. טיפול תרופתי יכול לסייע בניהול תסמינים כגון אימפולסיביות, היפראקטיביות, חוסר תשומת לב והסחת דעת.

טיפול מעשי (כמו למשל CBT) יכול לעזור ללמד מיומנויות לניהול רגשות, התמודדות עם גורמי לחץ בחיים, פיתוח מנגנוני התמודדות עם תסכול או שליטה בכעסים. חשוב למצוא את האיזון הנכון של טיפולים אלו, כך שיתאימו בצורה הטובה ביותר לצרכי המטופל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here