אלצהיימר ותביעות ביטוח סיעודי – דעו את זכויותיכם

0
583
קרדיט תמונה: FREEPIK

מחלת אלצהיימר שייכת לקבוצת מחלות הדמנציה, ומכונה גם תשישות נפש. אדם החולה במחלת אלצהיימר סובל מפגיעה ביכולות הקוגניטיביות שלו. הטיפול במחלה זו כרוך בהוצאות משמעותיות, מאחר ומרבית חולי האלצהיימר נשארים לגור בביתם, והמשמעות של זה שנטל הטיפול בהם נופל על בני המשפחה. אוהבים ככל שיהיו מדובר בטיפול הדורש השגחה צמודה ועלות כספית גבוה.

בעבר ביטוחים סיעודיים לא כללו כיסוי עבור מבוטחים הסובלים מדמנציה, כיום תשושי נפש רבים מבוטחים בביטוח סיעודי וזכאים לקבל תמלוגים. נוסף על כך הם זכאים לסיוע מביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד הרווחה. מבוטחים רבים נתקלים בבעיה במימוש זכויותיהם, מאחר וישנן חברות ביטוח אשר מנסות להתחמק מלשלם למבוטחים את אשר מגיע להם. כיצד תוכלו לדעת מהן הזכויות שלכם ואיך להימנע ממצב שכזה? במאמר הבא ריכזנו את כל המידע הנחוץ לכם.

איבוד הזיכרון

מחלת אלצהיימר הינה מחלה מורכבת אשר פוגעת בתפקוד השוטף של האדם הסובל ממנה. חולי אלצהיימר חווים פגיעה ביכולות קוגניטיביות כמו: התמצאות בזמן ומקום, איבוד זיכרון, פגיעה ביכולת להבין מצבים ובכושר השיפוט. פעמים רבות הם אינם מזהים את הקרובים להם, או שאינם מבינים היכן הם נמצאים, עקב כך הם סובלים משינויים קיצוניים במצב הרוח ומחוסר שקט. זו גם הסיבה לכך שחולי אלצהיימר זקוקים להשגחה צמודה.

דעו את זכויותיכם

כאשר הינכם מגישים תביעת סיעוד, חשוב מאוד שתדעו מהן הזכויות שלכם, ואף מומלץ להיעזר בגורם חיצוני אשר מבין ובקיא בכל הפרטים. סיוע חיצוני יכול לקצר את התהליך באופן משמעותי, ולהסיר מכם את המאמצים והלחצים הנפשיים הכרוכים בכך. בנוסף פעמים רבות סיוע ממקור חיצוני חוסך עוגמת נפש עקב דחיות לא מוצדקות מטעם חברות הביטוח. חברת מגן מומחים פועלת על מנת למצות את זכויותיכם, תוך היכרות עם חברות הביטוח ושיטות העבודה שלהן.

חברות ביטוח יכולות לדחות תביעת סיעוד עקב תשישות נפש בטענות שונות, הנפוצות בהן: המבוטח לא שילם את הפרמיה, המבוטח הפר את חובת הגילוי, המקרה אירע טרם חלה התקשרות בפוליסה, המקרה לא חל כלל, ישנם סייגים בפוליסה אשר מייתרים את חובת המבטחת כלפי המבוטח.

חשוב שתדעו שתמיד יש בידכם האפשרות להגיש ערעור על תוצאות הבדיקה שחברות הביטוח מבצעות, לפני שהן קובעות האם המבוטח אכן תשוש נפש. כמו כן, למבוטח ישנה זכות לנוכחות של אדם נוסף במהלך הבדיקה.

למי מיועדת קצבת השירותים המיוחדים של המוסד לביטוח לאומי?

קצבת שירותים מיוחדים מטעם ביטוח לאומי מוענקת לאנשים אשר נמצאים מתחת לגיל הפרישה. קצבה זו מתאימה גם לחולי אלצהיימר וחולים במחלות דמנציה אחרות, אשר טרם הגיעו לגיל הפרישה, וזקוקים לסיוע צמוד בכדי למנוע מצב המסכן אותם או את סביבתם, או על מנת לבצע פעולות יומיומיות כמו: אכילה, הלבשה, רחצה וכד'

זכאות לקצבה מותנת בכמה קריטריונים, אלו רלוונטיים במיוחד למחלות דמנציה:

  •       אדם אשר חי בישראל ומבוטח בביטוח לאומי, גילו 18 עד גיל הפרישה. אדם אשר עבר את גיל הפרישה זכאי להגיש תביעת סיעוד.
  •       אדם אשר אינו מאושפז במוסד סיעודי או במקום אחר, בו הוא מקבל שירותים רפואיים ושירותי שיקום וסיעוד.

מה זה מבחן מיני מנטל?

מבחן מיני מנטל הינו מבחן המסייע לפסיכולוגים ורופאים להעריך תפקודים שכליים ולקבוע מצב קוגניטיבי, על סמך משימות ושאלות קצרות. זהו כלי מרכזי לאבחון תשושי נפש עקב מחלות דמנציה ואלצהיימר. מאחר ותפקוד קוגניטיבי עשוי להשפיע על תפקוד פיסי, לעיתים משלבים יחד עם מבחן מיני מנטל את מבחן ADL, אשר בודק את תפקודו של אדם בביצוע פעולות בסיסיות. מבחן מיני מנטל מאפשר גם מעקב אחר התקדמות המחלה, ובאמצעותו ניתן גם לבחון את יעילות הטיפולים שעבר אדם תשוש נפש לטיפול במחלה.

בן משפחה חולה באלצהיימר? מומלץ להגיש תביעת סיעוד לחברת הביטוח שלכם, למידע נוסף לחצו כאן.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here