למה כדאי לשתות משקה חלבון אחרי אימון?

0
2071
למה כדאי לשתות משקה חלבון אחרי אימון?
קרדיט PIXABAY

כמעט כל אדם שביקר בחדר כושר לפחות אחת לחייו, שמע בוודאי על משקאות החלבון המפורסמים. מדובר במשקאות המכילים כמות גבוהה של חלבונים, ומסייעים למתאמנים להשלים את כמות החלבון היומית הדרושה להם. על אף יתרונותיו של משקה החלבון, אנשים רבים מפקפקים בו וביעילות שלו, ותוהים מדוע כדאי לצרוך את החלבון דווקא בצורת משקה ולא באמצעות מאכלים כמו למשל ביצה. בדיוק מסיבה זו ריכזנו עבורכם מספר יתרונות, אשר יסייעו לכם להבין בצורה הטובה ביותר את יעילותו וחשיבותו של משקה החלבון לגוף – בייחוד עבור מתאמנים.

ספיגה אפקטיבית ומהירה

מרבית משקאות החלבון הקיימים כיום בשוק מבוססים על מי גבינה (Whey) ונחשבים לעשירים מאוד בחלבון, בעיקר תודות לעובדה שלחלבון המצוי במים אלה ערך ביולוגי גבוה. במילים אחרות, מדובר בחלבון מזוקק ואיכותי. כמעט כל מתאמן יודע כי לאחר האימון קיים חלון זמן קצר בו הגוף יכול להתאושש, וצריכת חלבון בסמוך למועד סיום האימון מסייעת מאוד בתהליך זה. ככל שנצרוך חלבון איכותי בסמוך יותר לאימון, כך נוכל לשקם באופן יעיל וטוב יותר את השריר ולהפוך את הפעילות הגופנית לאפקטיבית יותר. בניגוד למאכלים אחרים עתירי חלבון איכותי, משקה החלבון אינו עובר תהליכים מורכבים של פירוק בגוף, אלא נספג בו באופן יעיל ביותר ומגיע לרקמות השרירים במהירות שיא – עניין אשר מסייע משמעותית בבניית ובחיזוק רקמות השרירים.

זמינות ו"קיצור תהליכים"

משקה החלבון הוא משקה המבוסס לרוב על אבקת חלבון ונוזל כלשהו – כמו למשל מים או חלב. אבקת החלבון מתאפיינת בחיי מדף ארוכים יחסית, עניין אשר מאפשר לנו לקנות ולאחסן כמויות גדולות ממנה. באופן זה, כמות החלבון היומית שאנו זקוקים לה זמינה ונמצאת בהישג יד בכל זמן נתון. חשוב להבין כי מדובר בעניין מהותי, שכן בניגוד לכל סוג של מזון כמעט, ההכנה של משקה החלבון היא מהירה ופשוטה ביותר, ומסייעת לנו לקצר תהליכים באופן משמעותי. בעזרת משקה החלבון, אנו יכולים לצרוך את כמות החלבון היומית שאנו זקוקים לה גם במידה ולא היה לנו זמן לקניות או להיערך מראש.

פרקטיות וחיסכון בזמן

אבקת החלבון אינה רק זמינה ומקצרת עבורנו תהליכים, אלא גם מסייעת לנו לחסוך בזמן באופן משמעותי. מדובר במוצר פרקטי ביותר עבור מתאמנים, שכן לא כל מתאמן יכול להכין או לאכול ארוחה טובה ועשירה מאוד בחלבון בסמוך לסוף האימון – ובעיקר כאשר אנו מנהלים אורח חיים עמוס יחסית. משקה חלבון פותר לנו את הבעיה הזו בקלות וביעילות.

מענה מלא לצרכי הגוף של מתאמנים

משקה החלבון אמנם עשיר מאוד בחלבון, אך דל מאוד בשומנים, לדוגמא שייק חלבון של הרבלייף. מסיבה זו, מדובר במוצר המושלם עבור אנשים אשר מטרתם העיקרית היא להגדיל את מסת השריר שלהם מבלי להעלות ברמות השומן. בנוסף, אבקות חלבון רבות מכילות גם ויטמינים ומינרלים חשובים, אשר מותאמים ספציפית למתאמנים ומסייעים להם בחיזוק הגוף, גם ובעיקר לאחר אימון.

גיוון

אין ספק כי גיוון היא מילת המפתח כשהעניין נוגע לאוכל ולאימונים. כאשר אנו יודעים שעלינו לצרוך כמות חלבון גבוהה וצורכים מאכלים עתירי חלבון על בסיס יומיומי, לרוב אנו מואסים במאכלים הללו באופן מהיר יחסית. משקאות חלבון, לעומת זאת, מגיעים במגוון של טעמים שונים, אשר מכניסים מעט גיוון לחיינו ומאפשרים לנו ליהנות מטעם חדש ומעניין בכל פעם מחדש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here