מהו טינטון וכיצד מתמודדים איתו?

0
1788
מהו טינטון וכיצד מתמודדים איתו?
מקור FREEPIK

טינטון הוא שם כולל לתופעה בה מופיע צפצוף או רעש באוזניים שאינו מגיע ממקור חיצוני כלשהו. אצל אנשים הסובלים מתופעה זו, הטינטון יכול להופיע בזמנים שונים במשך היום ובסיטואציות שונות. מדובר בתופעה שכיחה ביותר, ואצל אנשים רבים מופיע טינטון מדי פעם, אך לא ברמה שמפריעה להם מאוד. במקרים הקלים, הטינטון מופיע לעיתים רחוקות ונמשך זמן קצר. 

ישנם גם מקרים קשים יותר, שנפוצים במיוחד בקרב אנשים עם ירידה בשמיעה. לא ידוע עדיין מה גורם לתופעה הזו, ומה גורם להתחלתה או לחזרתה. ניתן להצביע על כמה גורמים שכנראה יכולים להוביל לשמיעת טינטון באוזניים. כך במקרים של חשיפה לרעש בעוצמה גבוהה מאוד, של דלקות אוזניים חמורות, של הצטברות מתח נפשי וסטרס ושל הפרעות בזרימת הדם. בנוסף לכך, הטינטון מופיע או מתגבר במקרים רבים בגילאים מבוגרים יותר. 

דרכי התמודדות עם תופעת הטינטון

למרות שתופעה של טינטון באוזניים יכולה להיגרם מסיבות רבות, והיא עדיין לא לגמרי מובנת על ידי הרופאים, ישנן דרכים לטפל בתופעת הטינטון. הטיפול לא בהכרח מעלים את התופעה, אך יכול לתרום להפחתה של העוצמה שלה ולתרום להפחתה במידת ההשפעה שיש על החיים של הסובלים ממנה. 

אחת מהדרכים להתמודדות עם התופעה היא טיפול והפחתה של גורמי סטרס ולחץ בחיים. הוכח כבר במחקרים רבים שמתח ולחץ נפשיים משפיעים על הבריאות, וכנראה תורמים גם להגברת תופעת הטינטון. לכן, כל טכניקה שמביאה להפחתה בלחץ יכולה לעזור להתמודד עם תופעת הטינטון. 

שימוש במכשירי שמיעה להקלה על הטינטון

עבור אנשים שחלה ירידה בשמיעה שלהם והם סובלים מטינטון, היעזרות במכשירי שמיעה יכולה לשפר את המצב. שיפור השמיעה יכול לתרום להפחתה  העוצמה ובתדירות שלה. יש לכך כמה סיבות, בין הסיבות האלו ניתן להצביע על כך שככל הנראה שמיעה טובה יותר מפחיתה את תשומת הלב שניתנת לטינטון, וגם משפיעה על אזורים במוח שקשורים לתופעה. 

כיום ישנם מכשירי שמיעה מתוחכמים מאוד בשוק, שיכולים לסייע מאוד לחיזוק עוצמת הקול שנקלטת על ידי האוזניים וגם יכולים לשפר את יכולת ההבחנה בין צלילים שונים. מכשירי השמיעה המודרניים הם קטנים מאוד, והדורות החדשים שלהם מאפשר גם להתחבר למכשירים חיצוניים שונים, כמו למשל לטלוויזיה או לטלפון הסלולרי. שימוש במכשירים אלה בהחלט יכול לסייע בטיפול בטינטון. 

לסיכום

טינטון הוא תופעה בלתי נעימה, שיכולה להשפיע מאוד על איכות החיים של הסובלים ממנה באופן כרוני. בעזרת טיפול שמפחית לחצים ניתן במקרים רבים להפחית את התופעה, גם אם לא להעלים אותה לחלוטין. בנוסף לכך, שימוש במכשירי שמיעה יכול לסייע מאוד בהתמודדות עם תופעה זו. ניתן להניח שבעתיד יתגלו ממצאים חדשים על תופעת הטינטון ויפותחו כלים טכנולוגיים נוספים שיסייעו להתמודד איתה טוב יותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here