מהו ניתוח חניכיים?

0
1276
מהו ניתוח חניכיים?
מקור freepik

בעיות חניכיים הן בעיות שכיחות אצל אנשים רבים באוכלוסייה ובגילאים שונים. אלה יכולות להיווצר כתוצאה ממחלת חניכיים הנוצרת כתוצאה מהזנחת הבריאות הדנטלית. אפשרות נוספת היא ענייני גנטיקה או התבגרות וצמיחה של הגוף בצורה שפגעה בחניכיים או גרמה להבלטה מיותרת של החניכיים עם כותרות שיניים קטנות יותר. באמצעות כלים טכנולוגיים מתקדמים כיום ניתן לבצע טיפולים כירורגים מתקדמים עם אחוזי הצלחה גבוהים ומינימום כאבים, סבל והצטלקויות של האזור.

מתי מתפתחת מחלת חניכיים?

אחת הבעיות השכיחות המצריכה ניתוח חניכיים היא מחלת חניכיים. מחלות מסוג זה יכולות להיגרם כתוצאה מהיווצרות של חיידקים בשיניים ובחלל הפה והצטברות רבדים שונים של חיידקים עד לידי מצב של אבנית או פלאק אם תרצו. כשהמצב הולך ומחמיר מתחילות להתפתח מחלות חניכיים שונות העשויות להזיק לא רק לחלל הפה והשיניים אלא לעתים גם למחלות נוספות בגוף. בין הכאבים שתחושו תוכלו לסבול גם מנפיחות, עששת, זיהום בדם, דימום בעת הצחצוח ועוד.

טיפים למניעת ההתפתחות של מחלות חניכיים:

  • לצחצח פעמיים ביום, בעיקר לפני שינה.
  • לא לצחצח חזק מדי וכן להשתמש במברשת עם סיבים רכים.
  • מומלץ ללכת לשיננית אחת לכמה חודשים לניקוי אבנית וחיידקים.
  • כדאי אפילו לעשות שימוש במברשת חשמלית ולקבל הדרכה כיצד להשתמש בה בצורה נכונה.
  • כדאי להשתמש בחומרים מיוחדים לחיטוי כיסי החניכיים.
  • ועוד.

כיצד יכולה להיגרם דלקת חניכיים?

אחת ממחלות החניכיים השכיחות ביותר היא דלקת חניכיים. היא נגמרת כתוצאה מצחצוח לקוי, הצטברות של אבנית וחיידקים והזנחה של הבריאות הדנטלית. במקרים מסוימים הדלקת עשויה להחמיר. כך למשל כאשר הפציינט מעשן, במקרה של היריון, כאשר מערכת החיסון חלשה ולעתים דלקת חניכיים עשויה להופיע בשל עניינים גנטיים. דלקות חניכיים שלא מטופלות באופן מידי עשויות להשפיע על תופעות בריאותיות שונות.

מהי דלקת כרונית:

כאשר הדלקת מחמירה, נמשכת לאורך זמן, האבנית ממשיכה להצטבר ויש יותר כאבים, דימום ורגישות אלו הסימנים לדלקת חניכיים כרונית. החניכיים עשויים לסגת, השיניים ארוכות יותר ועשויות להתאים להיווצר מרווחים ביניהן או אפילו להתנדנד ולנשור. במקרים כאלה ואחרים כבר חובה לעבור ניתוח חניכיים לטיפול בבעיה.

ניתוח חניכיים בטכנולוגיה מתקדמת:

לשמחתנו כיום הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לבצע ניתוח חניכיים באמצעות מיקרוסקופ טיפולי, שימוש בכירורגיה זעירה ולא פולשנית ועשיית שימוש במחטים זעירים לצורך ביצוע עבודה מדויקת ואיכותית במינימום כאב, צלקות וכו'. במידה ואתם חשים כאבים בחניכיים, רגישות, יש דימום בעת הצחצוח או סימנים אחרים של כאבים בשיניים צרו עמנו קשר באתר או בטלפון ונשמח לקבוע לכם תור בהקדם לצורך בדיקה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here