ערכת עזרה ראשונה – למה זה חשוב ואיך זה מציל חיים?

0
194
קרדיט Canva

ב-6.5.2007 אירעה תאונת אופנוע בכביש 44 בה נפגע רוכב אופנוע.

רוכב האופנוע הפצוע שכב שרוע על הכביש דקות ארוכות מבלי שאף רכב עצר לנסות להגיש לו עזרה ראשונה. סרטון הוידיאו ממצלמות האבטחה שתיעד את ההתעלמות המופגנת מאדם הגוסס למוות הופץ לציבור ועורר מהומה תקשורתית. בעקבות המקרה, הוגשה ליועץ המשפטי לממשלה דרישה, מטעם הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, לחקור את הנהגים שלא סייעו לרוכב האופנוע הפצוע בגין עבירה על החוק "לא תעמוד על דם רעך".

המודעות הציבורית בישראל להגשת עזרה ראשונה הולכת וגוברת, ואירועים בהם תדרשו להעניק עזרה ראשונה טרום אמבולנס ובית חולים מגוונים, ויכולים לקרוא בכל עת, ובכל זמן: בבית, ברחוב, במקום העבודה, בקניון, בשוק… ממש בכל מקום. וכל זמן.

אז מה עושים? 3 דברים:

  1. מחזיקים בבית / ברכב תיק עזרה ראשונה בסיסי.
  2. עושים קורס עזרה ראשונה קצר ולומדים להציל חיים.
  3. בודקים איפה נמצא מכשיר הדפיברילטור הקרוב ביותר אליכם.

תיק עזרה ראשונה

מומלץ בחום להחזיק במקום נגיש, בין אם בבית, ובין אם ברכב אם שם אתם נמצאים רוב זמנכם; ערכת עזרה ראשונה בסיסית.
קיימים בשוק ערכות עזרה ראשונה רבות ומגוונות: החל מתיקי עזרה ראשונה פשוטים לשימוש ביתי או פרטי, דרך ערכות עזרה ראשונה למקומות ציבוריים ומקומות עבודה, וכלה בערכות עזרה ראשונה מורכבת יותר לבתי חולים ומרפאות.
לא משנה איזה סוג תיק עזרה ראשונה בחרתם, חשוב כי שיכיל בתוכו: ציוד חבישה פשוט לשימוש, וחוסם עורקים בפרט. וכן ציוד עזר כמו: מספריים, נייר הדבקה, חומר חיטויי המכיל אלכוהול וכפפות.
הציוד בתיק עזרה ראשונה בסיסי מתאים לטיפול בפציעות, חתכים וחבלות בין אם קלות כמו פציעה בבית ובמטבח, ובין אם קשות, כמו החבלה הקשה ממנה סבל רוכב האופנוע הפצוע בכביש 44.

קורס עזרה ראשונה

בכמה שעות בלבד, תוכלו ללמוד בקורס עזרה ראשונה פשוט כיצד להציל חיים במידת הצורך. תלמדו להתמודד עם מצבים כמו ביצוע החייאה ועיסויי חזה, שימוש במכשיר החייאה דפיברילטור, טיפול מציל חיים עבור חנק מגוף זר, טביעה, התקף לב, התקף אלרגיה חריף, ועוד.
קיימים בשוק מגוון קורסי עזרה ראשונה, ואנו כמובן ממליצים על הקורסים המפורטים יותר אשר אורכים כ4-10 מפגשים. אך אם אין לכם את הזמן הזה, גם להסתפק בקורס עזרה ראשונה פשוט בן 4 שעות בלבד עדיף משמעותית מאשר לא לעשות כלום. הידע שתרכשו ב-4 שעות קורס עזרה ראשונה הזה עוד עשויי להציל את חיי יקיריכם. אל תוותרו על כך.

איפה יש דפיברילטור?

לא משנה מהיכן אתם קוראים כעת את שורות אלו, האם אתם יודעים בדיוק כרגע היכן נמצא מכשיר הדפיברילטור הקרוב ביותר אליכם?
מכשיר החייאה דפיברילטור הוא המכשיר אשר יציל את חייכם או חיי יקירכם במצב של דום לב ונשימה, שימוש במכשיר דפיברילטור בזמן קצר ככל האפשר מרגע ההתמוטטות משפר פלאים את כושר ההישרדות של הלוקים בדום לב ואתם פשוט לא יכולים להרשות לעצמכם לא לדעת היכן נמצא הדפיברילטור הסמוך אליכם.

לסיכום, ב-3 פעולות פשוטות כמו החזקת ערכת עזרה ראשונה, לימוד קורס עזרה ראשונה, ובדיקה קצרה איפה יש דפיברילטור סביב מקום מגוריכם או עבודתכם; תוכלו מצוא את עצמכם זוכים להציל חיים בקלות ובפשטות כמעט בלי נתפסת.

שתזכו להציל חיים!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here