שיטת האבחון המובילה של ענף הרפואה המשלימה

0
1424
שיטת האבחון המובילה של ענף הרפואה המשלימה
מקור unsplash

אחד מן האתגרים הגדולים ביותר של ענף הרפואה הוא נושא האבחון המקדים. ככל שמחלה או סוגיה בריאותית אחרת מאובחנת מוקדם יותר, כך גוברים הסיכויים למצוא את הפתרון ולמנוע סיבוכים ומורכבות עתידית. דרך בדיקות דם, סריקות של הגוף ועד למגוון רחב של בדיקות ותשאולים רפואיים – הרפואה המערבית פיתחה וממשיכה לפתח מגוון גדול של טכניקות זיהוי שונות אשר יאפשרו לה לקצר את משך האבחון ולהעלות את מידת הדיוק.

גם לענף הרפואה המשלימה ישנן שיטות אבחון שונות, ואחת מן המובילות שבהן היא זו אשר נמצאת על התפר שבין הרפואה המשלימה המסורתית לבין זו של הרפואה המערבית. הכירו את המושג אירידיולוגיה – שיטת אבחון שעל-פיה ניתן לאתר סוגיות בריאותיות הן פיזיות והן מנטליות, וכל זאת דרך ניתוח הקשתית של העין.

הרופא ההונגרי והינשוף הפצוע

אבחון באמצעות גלגל העין או בשמו הנוסף אירידיולוגיה, לא נוסד יש מאין ולמעשה מקורותיו אינם טבועים דווקא בפרקטיקה של הרפואה המסורתית העתיקה.

במאה ה-19, רופא הונגרי בשם ד\"ר ואן פאצקלי נתקל בינשוף השרוע על האדמה כשהוא פצוע עם כנף שבורה. הרופא מיהר לקחת את הינשוף לביתו והחל לטפל בו במסירות. במהלך תקופת הטיפול, פאצקלי שם לב שבקשתית עינו של הינשוף ישנו פס שחור שאט אט הלך והלבין עד שנעלם. תהליך הלבנתו של הפס השחור התרחש במקביל להחלמתו ההדרגתית של הינשוף.

פאצקלי שהסתקרן לנוכח הממצא, החל לחקור את הנושא ומיפה באופן עקבי ולאורך שנים את קשתיות העיניים, תוך שהוא מאתר רמזים המצביעים על התרחשויות שונות בגוף. מחקרו הלך והתפתח על-ידי חוקרים נוספים לאורך המאה ה-20 והוא גובה במגוון רחב של תוצאות חיוביות אשר הצביעו על אמיתות דבריו. עם זאת יצוין כי שיטת אבחון זו איננה נהוגה ברפואה המערבית.

כיצד האבחון מתבצע הלכה למעשה?

אחד מיתרונותיו הגדולים ביותר של האבחון הוא בכך שניתן לספק מענה ישיר למטופל באופן מידי וללא דיחוי.

לרשות אירידיולוגים מוסמכים ישנו מכשור מתקדם הכולל בתוכו זכוכית מגדלת, פנס ומצלמה ברזולוציה גבוהה. האבחון הראשוני מתבצע באמצעות זכוכית המגדלת והפנס, ומיד לאחריו מתבצעת סדרה של צילומים שמטרתה לבחון את הקשתית באופן פרטני על צג המחשב.

רבים מן האירידיולוגים מתארים את הקשתית של העין כמעין דו\"ח מסכם אשר מונה רשימה ארוכה של התרחשויות ותהליכים שונים אשר קרו בגוף האדם. ניתן לא רק לזהות מחלות קיימות ודלקות בהתהוות, אלא גם שרידים אשר מרמזים על מחלות שאירעו בעבר.

מה ניתן לעשות עם האבחון?

אמנם הרפואה המערבית איננה עושה שימוש באבחון באמצעות גלגל העין, אך לא אחת אירידיולוגים ממליצים למטופליהם לפנות לרופא המשפחה לצורך בחינה מדוקדקת והמשך טיפול.

כמו כן, יצוין שרבים מן האירידיולוגים עצמם הם מטפלים ברפואה משלימה, ולרשותם כלי טיפול וידע המאפשר להמליץ על שימוש בצמחי מרפא, תוספים תזונתיים ושינוי אורחות חיים אשר יסייעו במיגור הסוגיה הבריאותית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here