דורבן ברגל – 5 שיטות טיפול שונות

0
1351
דורבן ברגל - 5 שיטות טיפול שונות
קרדיט pixabay

אנשים רבים סובלים ממה שנקרא דורבן ברגל. דורבן הוא למעשה משקע סידן שהצטבר בכף הרגל וגורם לבליטה בחלק התחתון של עצם העקב. רוב האנשים לא יהיו מודעים כלל שיש להם דורבן בכף הרגל, ולא יסבלו מכאבים; אך במקרים מסוימים הדורבן יכול לגדול ולהתרחב, ולהביא לכאבים גדולים ואף להקשות על ההליכה. 

דורבן ברגל יכול להיגרם מכמה סיבות. הגורם המרכזי הוא דלקת ברצועה, אך ישנן סיבות נוספות כמו עומס על שרירי כף הרגל, משקל עודף או שימוש בנעליים לא נוחות. הרבה פעמים ספורטאים סובלים מדורבן. 

אם אתם סובלים מדורבן ברגל, יש כמה שיטות טיפול שיכולות לסייע לכם. 5 השיטות הבאות הן שיטות נהדרות לטיפול בדורבן ברגל. במקרה והטיפולים לא צולחים, ניתן לפנות גם לניתוח.

קומפרסים קרים

שיטה פשוטה אחת לטיפול בדורבן היא שימוש בקומפרסים קרים, שיכולים להקל על רקמת העקב הדלקתית. קחו שקית קרח מכוסה בבד או שקית ג'ל קרה והניחו על גבי העקב. יש להשאיר את הקומפרס למשך כ-10 דקות בכל פעם. מומלץ לבצע את הקומפרסים מספר פעמים ביום. את ההקלה תרגישו במהירות. 

נעליים חדשות

עוד שיטה פשוטה לנסות ולטפל בדורבן היא להחליף את הנעליים שלכם. זה הזמן לרכוש נעליים נוחות, מתאימות ואורטופדיות, שיכולות להפחית את הלחץ על הדורבן. 

חשוב לבחור נעליים איכותיות עם תמיכה איתנה בעקב, עם גמישות מסוימת ועקב מוגבה מעט שיסייע להוריד את הלחץ מהאזור. נעליים המספקות תמיכה יכולות להביא להקלה מיידית בכאבים. 

חומץ תפוחים

תרופת סבתא ששווה לנסות היא חומץ תפוחים. חומץ תפוחים הוא "סופר פוד" בעל יכולות ריפוי לבעיות שונות, מבעיות בעור ועד כאבי בטן. חומץ תפוחים יכול לסלק את עודפי הסידן מהעצם וכך לספק הקלה משמעותית בכאבים. 

כדי להשתמש בו, יש להשרות את הרגליים באמבט של מים חמים עם כמה טיפות של חומץ תפוחים, או לחילופין לעטוף סביב הרגל מגבת רטובה הספוגה בטיפות של חומץ למשך כמה דקות. 

פיזיותרפיה ועיסויים

דרך נוספת להתמודד עם כאבים מדורבן היא באמצעות פיזיותרפיה, מתיחות ועיסויים. אלו יכולים להקל משמעותית על הכאבים, להמריץ את זרימת הדם באזור ולהרגיע את כף הרגל. ניתן לבצע את המתיחות והעיסויים האלו בעצמכם או לגשת לפיזיותרפיסט או מעסה לסיוע מקצועי יותר.

זריקות סטרואידים

אם השיטות הנ"ל לא מסייעות והכאבים קשים מאוד, ניתן לפנות גם לפתרון של זריקות קורטיזון. זריקות כאלו יכולות לסייע בהקלה על הכאבים וכן להפחית את הדלקת. במהלך הטיפול, הרופא המטפל יזריק את הסטרואידים לעקב, בדרך כלל אחרי תרופה מרדימה המקלה על כאב הזריקה. 

הזריקות האלו מסייעות מיידית להקלה על הכאבים אך לא מומלץ לבצע אותן בתדירות גבוהה. כאמור, במידה והזריקות לא מסייעות לטווח הארוך, ניתן גם לפנות לפתרון של ניתוח.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here