חשוב לדעת על קלנועית ונגישות

0
722
חשוב לדעת על קלנועית ונגישות
קרדיט FREEPIK

ראשית דבר

העולם המודרני והטכנולוגיה פותחים בפנינו אפשרויות חדשות רבות ולעיתים קרובות הופכים את החיים לנוחים יותר. זאת מטרה המוצהרת של הקלנועית – לספק נגישות למקומות שהיית מתקשה להגיע אליהם ללא הקלנועית ובעקבותיה להניק עצמאות בניוד וסדרי העדיפויות האישיים שלך.

לעיתים קרובות האדם ויכולת האכיפה שלו על החוקים שלו עצמו הם הגורם המגביל – בדומה למצב בארץ עם ההנגשה לקלנועיות. למרות שחוקקו תקנות וחוקים רבים וכמובן אין אף מקום ציבורי שמונע מכניסת אנשים בעלי צרכי נגישות מבחינה חוקית אך מדרגה יכולה להיות יותר גבוהה מהחוק.

המצב הרצוי

החוק מתייחס אל קלנועית כאל כסא גלגלים ממונע ומכך חלים חוקי ההנגשה על קלנועית. כלומר, כעיקרון מותר לקלנועית לנוע כמו כל הולך רגל או כיסא גלגלים – במדרכה, בקניון, בסופרמרקט, טיילת, מדרחוב וכיוצא בזאת.

למרות שבשכונות חדשות רבות ישנן מדרכות רחבות המאפשרות מעבר נוח ובטוח הן להולך רגל והן לנוסע הקלנועית, לא כך המצב בערים ושכונות רבות בארץ.

בשכונות ובערים מסויימות ישנה הנגשה ברחוב ובמדרכה עצמה בין מסלולים להולכי רגל ולכלי רכב אישי ממונע וזאת לצד הכביש ועם הנמכת מדרכה בכל מעבר חצייה.

המצב המצוי

לצערנו יש פער בין המצב הרצוי למצב בפועל בו לא תמיד יש מדרכה להולכי רגל בתוך העיר, המדרכה לעיתים קרובות משובשת ומקשה ואף מסכנת את הנסיעה. לעיתים קרובות יש מכשולים בדרך כגון עמודי חשמל, פחים וכדומה.

הפער הכי משמעותי ו"כואב" הינו שגם כשיש מדרכה רחבה וללא מכשולים, הרשות המקומית לא תמיד משכילה לייצר הנמכת מדרכה או שיפועי ירידה – מה שהיה מקל על אוכלוסיית האמהות עם עגלות התינוק וכמובן נכים על כיסאות גלגלים.

סיכום והמלצות

למרות שלעיתים יש פער בין המצוי לרצוי, כל שאנו יכולים הינו להתמודד בהשכל עם המציאות. 

חשוב לבדוק את מסלול הנסיעה בין הבית שלך למקומות שבכוונתך לנסוע אליהם באופן תדיר.

מומלץ לבדוק במידת האפשר מול הרשות המקומית הסרת או הזזת מכשולים ואפילו החלפת או הוספת הנמכת מדרכה במקומות בעייתים.

ההמלצה הטובה ביותר הנה שכל ישר ונחישות – מטרתה של הקלנועית הנה לפתור בעייה ולא לייצר אחת חדשה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here