מכבי: התחלנו הבוקר במבצע חיסוני הילדים בגילאי 5-11 נגד קורונה

0
768
קרדיט: יחסי ציבור

אנו מזמינים את הציבור להתחסן ולהגן על ילדיהם ומשפחתם

שר הבריאות , ניצן הורוביץ הגיע הבוקר לפתיחת חיסוני הילדים במרכז הרפואי השל"ה בת"א במכבי שירותי בריאות.

מתחמי החיסונים פתוחים ונגישים. זהו צעד חשוב במאבק נגד הקורונה והתקווה בחזרה לשגרה.

דניאל ברמן, ראש מחוז המרכז של מכבי: "אנו ערוכים לבצע בהצלחה וביעילות מבצע חיסונים רחב"

מכבי שירותי בריאות מודיעים כי החלו הבוקר לחסן ילדים בגילאי 5 עד 11, בהתאם להחלטת משרד הבריאות. מתחמי החיסונים יהיו פתוחים ונגישים בכל הערים, והצוותים הרפואיים כבר ערוכים ומחכים לקבל את פניהם של הילדים המתחסנים.

הבוקר הגיע שר הבריאות ניצן הורוביץ למרכז הרפואי השל"ה ת"א במכבי שירותי בריאות, לפתיחת מבצע חיסוני הילדים. הורוביץ בירך את הילדים הראשונים שחוסנו על ידי נתי מראלי, מנהלת הסיעוד המחוזית. ביקור השר התקיים בנוכחות מנכ"לית מכבי סיגל דדון לוי וראש מחוז המרכז, מר דניאל ברמן.

מדובר בצעד חשוב במאבק הלאומי בנגיף הקורונה, שכן חיסוני הילדים יחזירו את ילדי ישראל לשגרת חיים אופטימלית, חברתית ולימודית. במכבי פועלים לקיים פעולות הסברה מקיפות על מנת להגיע לכלל האוכלוסייה ולעודד התחסנות. בנוסף מציעים במכבי לכל הורה שמתלבט לפנות אל רופא הילדים ולקבל מידע מהימן, כך שהבחירה תהיה מושכלת ומבוססת על נתונים ומידע אמין.

על פי הנתונים, יעילות ובטיחות החיסון בילדים מתוך תוצאות המחקר של פייזר על אלפי ילדים בגילאי 5 עד 11 שנים הראה יעילות גבוהה של כ-91%, בזמן שלא הופיעו תופעות לוואי משמעותיות. יתרה מכך, החיסון אושר ע"י כלל הגורמים הרלוונטיים: FDA, CDC, צט"מ ומשרד הבריאות הישראלי.

במכבי חוסנו עד כה 74 ילדים במסגרת ועדת החריגים בגלל מצבם הרפואי, ותוצאות החיסונים היו טובות מאוד. אף אחד מהילדים שחוסנו לא חלה לאחר קבלת החיסון השני, ולא נרשמו תופעות לוואי חריגות.

שר הבריאות ניצן הורוביץ: ״התרגשתי לפתוח את מבצע החיסונים לילדים עם רוני, יאיר ואלמה (6, 10, 11) שבאו יחד עם האמהות לקבל את החיסון הראשון במכבי שירותי בריאות בת״א.

‏החיסון בטוח, יעיל, מגן על הילדים מפני הקורונה וסיבוכיה שזה הכי חשוב, וגם מונע הדבקה של מבוגרים ותחלואה כללית. יישר כוח".

דניאל ברמן, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות: "מכבי הוכיחה בשנה האחרונה, כמובילת שיעורי המתחסנים, כי ביכולתה לבצע בהצלחה מבצע חיסונים בהיקף גדול, תוך פריסה רחבה של מתחמי חיסונים. אנחנו ערוכים בתל אביב ובשאר ערי מחוז מרכז לשרת את המתחסנים בצורה מהירה ויעילה. אני מעודד את ההורים לחסן את ילדיהם על מנת להגן על הילדים, בני משפחותיהם, ואוכלוסיות בסיכון ממחלה קשה. צריך לזכור כי אמנם רוב הילדים אשר חלו בקורונה סבלו מסימפטומים קלים בלבד, אך גם לאחר ההבראה עלולה להיות תחלואה משמעותית: Long covid (בעיות בריכוז, הפרעות שינה, קוצר נשימה, נשירת שיער ועוד), תסמונת PIMS ותחלואה לטווח ארוך שעדיין אינה ידועה, אך מוכרת מווירוסים נשימתיים אחרים".

קרדיט: יחסי ציבור

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here