יתרונות של בתי אבות

0
200
קרדיט Canva

טיפול בקשישים במשפחה הוא חשוב מאוד, אך קורה שלא תמיד יש קרובי משפחה שיכולים להעניק טיפול מסור ולבלות מספיק זמן עם קרובי המשפחה הקשישים. לכן, מוסדות כמו בתי אבות נחשבים לדרך להבטיח שגרת חיים מכובדת ובטוחה לאדם אהוב. אנשים מבוגרים רבים רוצים לחיות עד הסוף בבתים שלהם, אבל לרוב זה לא אפשרי. עם הזקנה מגיעות מחלות שונות שמחייבות טיפול רפואי והשגחה יום יומית. החלטה להעביר את סבא או סבתא אל בית אבות חיפה, תל אביב, או כל מקום הקרוב מספיק לבני המשפחה היא קשה אבל לפעמים הכרחית. לעתים קרובות, משפחה, מסיבות שונות, אינה מסוגלת לספק את התנאים אליהם זקוק הקשיש.

 בית אבות או מטפל סיעודי

למרות זאת, ישנם מקרים בהם ניתן להשאיר את הקשיש בביתו ולמנות מטפל או מטפלת סיעודיים אשר יישארו עם הקשיש במשך כל שעות היום ולפעמים גם בלילה ויספקו טיפול ראוי. בארץ תוכלו למצוא חברות המעסיקות מטפלים לכל רוחבה ואורכה – חברות סיעוד בקריות או בחיפה במידה ואתם מתגוררים בצפון, חברות במרכז או בדרום ועוד. בחירה בין בית אבות למטפלת סיעודית תלויה בצרכי הקשיש וקבלת ההחלטה הנכונה היא חשובה ביותר. אז איך בוחרים את המוסד המתאים? לפני שמחליטים, כדאי לנתח כמה גורמים חשובים.

מה צריך לקחת בחשבון בבחירת מוסד לקשיש:

קודם כל לוקחים בחשבון את המיקום – רוב בתי האבות ממוקמים בשטחים ירוקים, הרחק ממפעלי תעשייה. בעלי שטחים חיצוניים עם שבילים ומקומות ישיבה בצל המתאימים לטיולים בחוץ. וכמובן, נגישות תחבורתית על מנת שתוכלו לבקר את הקשיש לעיתים קרובות.

תנאי מגורים ונוחות – בתי אבות מספקים לאורחים שלהם חדרים נעימים, מאובזרים בכל הדרוש. ריהוט פונקציונלי וחלל נטול מחסומים שמספק לקשישים עם מוגבלויות חופש תנועה.

תזונה – דיאטה ותפריט מאוזן מפותחים תוך התחשבות בכל הוויטמינים הדרושים לאנשים בגילאים אלו.

טיפול רפואי גם הוא מרכיב חשוב. לזקנים הסובלים מהפרעות זיכרון, מחלת אלצהיימר, חולים מרותקים למיטה, יש צורך במעקב אחר מצב ופיקוח רפואי ורוב בתי האבות הפרטיים יכולים לספק זאת. אם יש צורך בהשגחה צמודה ללא מעבר של הקשיש מביתו, ניתן לפנות אל חברות סיעוד עובדים זרים המספקות מטפל סיעודי שיתגורר עם הקשיש ויסייע לו לאורך כל שעות היום.

לבירורים והכוונה בנוגע לבתי אבות בארץ או חברות סיעוד, פנו אל חברת בית להורים, אשר עובדת בפריסה ארצית ומספקת כל השירותים לאנשים בגיל השלישי.