למה כדאי למהר ולבדוק כאב בשן

0
715
למה כדאי למהר ולבדוק כאב בשן
קרדיט freepik

אחד הכאבים הכי פחות נעימים והכי מטרידים שיש, ללא צל של ספק, הוא כאב שיניים. כל מי שחווה אותו אפילו פעם אחת יודע עד כמה הוא מטריד ועד כמה קשה לשמור על שגרת החיים כאשר חשים כאב כזה.

הבעיה עם כאב שיניים היא לא רק שהוא גורם לנו להרגיש אי נוחות ומשפיע על איכות ושגרת החיים שלנו, אלא שהרבה פעמים קשה לנו לזהות בעצמנו את מקור הכאב ולא פעם הכאב מלמד אותנו על בעיה נרחבת שאיננה באה לידי ביטוי בצורה גלויה. כלומר, אנחנו חשים את הכאב, אך אנחנו לא יודעים מה המקור שלו והאם זה כאב נקודתי או כאב שמלמד על דלקת, זיהום ותופעות הרבה יותר רחבות.

כך למשל, כאב ספציפי בשן שאנחנו מזהים בתור כאב נקודתי יכול להתגלות כמה שמחייב אותנו לעבור טיפול שורש, מאחר ומדובר בעניין הרבה יותר רציני. אנחנו נחוש תחושת כאב בכל פעם כשנשתה או נאכל, רק בדיקה מקיפה אצל הרופא תגלה לנו שאכן מדובר בעניין רציני שמחייב טיפול משמעותי.

לפני שנסביר למה חשוב לפנות אל רופא שיניים בכל מקרה בו אנחנו חשים כאב בשן, צריך לומר מצבים שמחייבים טיפול שורש או טיפול רציני אחר, חייבים להיות מאובחנים בהקדם. שכן, אם אנחנו לא נעשה זאת, ייתכן מאוד שנמצא את עצמנו בעתיד במצב הרבה יותר קשה, עד כדי כך שיהיה צורך לעקור את השן או לבצע ניתוח מקיף במקום. מצב שמחייב טיפול שורש, הוא למעשה מצב דלקתי שיש בו זיהומים, מה שיכול להתפתח מהר מאוד מאזור של שן אחת לאזורים נוספים, דבר שכמובן ישפיע מאוד על בריאות השיניים והלסת וכן על איכות החיים שלנו.

למה חשוב שנפנה לרופא שיניים בהקדם

כאמור כל כאב שיניים יכול להיווצר מסיבות שונות. גם אם מדובר בכאב קטן ונקודתי, אזי שהוא יכול ללמד אותנו על משהו הרבה יותר מסיבי או לחילופין, יכול להתפתח עם הזמן במידה ואנחנו לא מתייחסים אליו בצורה נכונה.

מעבר לכך, אין לנו דרכים לטפל בצורה אמיתית בכאב שיניים אם אנחנו לא פונים לרופא שיבצע אבחן וטיפול במקום. אנחנו יכולים להשתמש בתרופות סבתא או בתרופות משככי כאבים ללא מרשם, אך זה לא באמת יפתור את הבעיה ולא באמת יעזור לנו להתמודד עם הכאב לאורך זמן. אנחנו נפתור אותה באופן נקודתי לזמן קצר. ייתכן מאוד שאנחנו גם נחריף אותה לטווח הארוך.

נקודה אחרונה, טיפול אצל רופא שיניים יכול לעזור לנו לבחון, האם הכאב שאנחנו חשים נובע מבעיה במקום בו אנחנו חווים אותו, או שמא כמו שקורה במקרים רבים, אנחנו עלולים לגלות שהוא בסך הכל מוקרן ממקומות אחרים. כלומר הבעיה היא הרבה יותר עמוקה ומשמעותית או קיימת במקום שונה לגמרי ממה שחשבנו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here