תביעת רשלנות רפואית: עבר בדיקת אולטראסאונד אנדוסקופית הפך לסיעודי ונפטר

0
682
צילום: יחצ

בגיליון האישפוז נכתב: האנדוסקופ שבו בוצעה הבדיקה היה מזוהם בחיידק אלים

תושב אזור הצפון, בשנות ה-80 לחייו שהגיע לביצוע בדיקת אולטראסאונד אנדוסקופי במרפאת גסטרו ברמב"ם, הסתבך בזיהום שמקורו בחיידק אלים, הפך לאדם סיעודי ובסוף נפטר. יורשיו הגישו עתה תביעה נגד מדינת ישראל בדרישה לפיצויים על רשלנות רפואית שגרמה למותו.

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בחיפה, באמצעות עו"ד סאמי או ורדה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית נטען כי בעקבות בדיקה אנדוסקופית שבוצעה בבית החולים, התגלה אצל החולה זיהום וחום גבוה הוא אושפז וטופל בתכשיר כנגד החיידק האלים שגרם לזיהום. החולה גם הסכים להשתתף במחקר ניסוי קליני לטיפול חדשני בחיידק, אבל מצבו החמיר עד שנפטר.

התביעה טוענת כי בגיליון האשפוז של החולה נכתב כי חקירה שביצע צוות היחידה למלחמות זיהומיות בביה"ח מצאה שהחיידק העמיד נתגלה באנדוסקופ אשר שימש לבדיקה של החולה ושהיה אחראי להדבקה שלו.

בחוות דעת של  פרופ' מנהל מחלקה למיקרוביולוגיה קלינית ומחלות זיהומיות מבית חולים אחר בארץ שצורפה לתביעה, מגיע המומחה למסקנה שהצוות הרפואי שטיפל בחולה התרשל בטיפול. בין השאר נכתב בחוות הדעת כי האנדוסקופים שבהם מבצעים את הבדיקות "אמורים לעבור חיטוי בין חולה לחולה והקפדה על כללי ניקיון האנדוסקופ היא שנותנת לחולה את ההגנה מפני העברה של חיידק  עמיד ואלים מחולה אחד לשני".

לדבריו, אין ספק שההדבקה "נבעה מכך שהאנדוסקופ לא נוקה על פי הכללים" ולכן נגרם לחולה נזק שהיה ניתן למנוע. התביעה משאירה בידי בית המשפט לקבוע את גובה הפיצוי שיקבלו היורשים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here