אילאיל שוורץ כהן יועצת רוקחות היברידי של מאוחדת מרמת גן

0
1591
קרדיט: דוברות מאוחדת

מידי שנה ישנם מעל 12 מיליון אשפוזים ולמעלה מ-275,000 מקרי תמותה בארה"ב כתוצאה מתחלואה ותמותה שמקורם בשילובים תת אופטימלי של טיפולים תרופתיים.

בישראל חיים כיום כ- 12% מהתושבים שהינם בני 65 ומעלה. קבוצת אוכלוסייה זו צורכת כ-1/3 מתרופות המרשם.

ה-  FDA הכריז כי בעיות הקשורות בנטילת תרופות שגויה מהווה את גורם המוות הרביעי בארה"ב

ועל רקע ימי הקורונה והחשש הגובר מאפשרות לסגר נוסף מאוחדת מציגה פן נוסף של חדשנות ההיברידית המתאים כל כך לתקופה המאתגרת:

ייעוץ רוקחות היברידי של מאוחדת

"ייעוץ רוקחי היברידי" הינו שירות חדשני וייחודי הניתן למבוטחי מאוחדת. קהל היעד כולל מטופלים בני 65 ומעלה הנוטלים 6-9 תרופות כרוניות או מטופלים עם קשיי היצמדות לטיפול תרופתי כרוני. במסגרת השירות הייחודי יעברו הרוקחים המוסמכים של מאוחדת יחד עם המטפלים על פרטי התיק הרפואי האישי וייבחנו איתם התמדה והיענות לטיפול התרופתי, האם הטיפול עדכני למצבו העכשווי של המטופל, השלכות התרופות על תפקוד הכלייתי, אינטראקציות משמעותיות בין התרופות השונות, ומעבר על בדיקת דם והאם הטיפול אופטימלי למצב. יחד עם הפציינט תקבע טבלת נטילה מפורטת שתעזור לעשות סדר בנטילת התרופות להבטחת יעילות מרבית ולמניעת התנגשות בין החומרים השונים.

אילאיל כהן שוורץ רוקחת מייעצת במרפאת רמת גן במאוחדת מציינת :

" העתיד נמצא ביעוץ הרוקחי האישי. אני מאמינה שהצלחה במשימה, הופכת אותנו הרוקחים לחשובים ולמשמעותיים במערך הטיפולי.  אט אט יבנו שרק השילוב של הגורמים המקצועיים השונים: רופא, רוקח , אח יביא להצלחת הטיפול התרופתי במטופל . צריכת תרופות נמצאת במגמת עליה מתמדת עקב העלייה העקבית בתוחלת החיים, המלווה בעלייה בשכיחות מחלות כרוניות אשר מצריכות פעמים רבות טיפול בתרופות רבות ולאורך זמן.

לצערנו צריכה לא מושכלת של מספר רב של תרופות במקביל עלולה לגרום לבעיות שונות בטיפול התרופתי הכוללות התנגשויות בין תרופתיות ותופעות לוואי מהטיפול התרופתי אשר מושפעות ממאפייניו האישיים של המטופל. בכדי לתת מענה לנושא, השקנו את הייעוץ הרוקחי ההיברידי במאוחדת, המלווה בד"ר ברוקחות קלינית וניתן בחינם למטופלי מאוחדת בכל אזורי הארץ באמצעות שיחת וידאו עם רוקח מוסמך ובלי צורך לצאת מהבית".

ריבוי בלתי מושכל של תרופות מתייחס למתן תרופות מעבר לנדרש מבחינה קלינית או כשהסיכון עולה על התועלת. מחקרים מראים כי כל תרופה נוספת מעלה בעוד 7-10% את הסיכון להתפתחות נזקים משמעותיים מתרופות. האוכלוסייה העיקרית שחשופה לסיכונים ונזקים כתוצאה מכך היא אוכלוסיית הקשישים. לצד ריבוי תרופתי קיימת גם תופעה נרחבת של היצמדות לקויה לטיפול. היצמדות לקויה לטיפול מביאה להשלכות שליליות על בריאות המטופל ותורמת לבזבוז משאבי מערכת הבריאות. קיימת חשיבות רבה לסקירה תקופתית של הטיפול והדרכת המטופל לנטילה נכונה של הטיפול שניתן לו על-ידי הרופא.

קרדיט: דוברות מאוחדת
קרדיט: דוברות מאוחדת

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here