כל הדרכים לטיפול יעיל בדורבן בעקב

0
1683
קרדיט: Depositphotos

דורבן בעקב הוא גידול גרמי בתחתית העקב הפונה לכיוון קשת כף הרגל. יש אנשים עם דורבן בעקב שבכלל לא מודעים לכך, ויש כאלה שחווים כאבים נוראים, שהופכים כל צעד לבלתי נסבל. מצב זה מתרחש בדרך כלל בעקבות plantar fasciitis, הגורם לדלקת בחלקה התחתון של כף הרגל, ובמיוחד בעקב.

למצוא טיפול טבעי

דורבן ברגל טיפול טבעי הן בדרך כלל המילים בהם משתמשים אנשים עם כאבי דורבן כדי למצוא באינטרנט מרפא טבעי לבעיה שלא מפסיקה להציק להם.

אם גם אתם נמנים עליהם, טוב שבאתם! הנה כמה דרכים שיאפשרו לכם לטפל בעצמכם ולהקל על כאבי הדורבן בעקב.

  1. קומפרסים קרים

טיפול בקור יכול להקל על רקמת העקב הדלקתית. אתם יכולים לעשות זאת בשתי דרכים:

להניח קוביות קרח מהפריזר מכוסות בבד על האזור הכואב בעקב. או לקנות שקית קירור קרח, ולהניח על האזור הכואב. אלה נמכרות בבתי מרקחת כחבילות ג׳ל או כחבילות קרח. ניתן לשמור אותן במקפיא, ואז לעטוף בהן את כף הרגל והקרסול.

יש להניח את הקרח למשך 10 דקות בכול פעם. מומלץ לחזור על הפעולה על בסיס שעתי, בזמן שאתם ערים.

אפשרות נוספת היא לגלגל את כף הרגל על בקבוק מים קרים או קפואים.

  1. נעילת נעליים ושימוש במדרסים אורתופדיים

נעליים נוחות ומתאימות יכולות להפחית את מידת הלחץ שיוצר הדורבן בעקב. לחץ זה עלול לגרום לכאב ולאי נוחות. כאשר אתם מחפשים נעליים שכאלה, חפשו את התכונות הבאות:

תמיכה איתנה בעקב: החלק האחורי של הנעל צריך להיות יציב על מנת שיוכל לתמוך בעקב ולמנוע מכף הרגל להתגלגל פנימה או החוצה.

גמישות מתונה: הנעל לא צריכה להיות קלה עד כדי כך שהיא גמישה וניתנת לקיפול. עם זאת, בדקו שהנעל מסוגלת לכיפוף הדרגתי שיש לו התנגדות מסוימת כאשר אתם מכופפים את כף הרגל שלכם.

עקב מוגבה מעט: תוספת עקב, או נעל עם עקב מוגבה במעט, יכולים לסייע להוריד את הלחץ שמפעיל הדורבן על העקב הכואב.

אתם יכולים גם להזמין מדרסים שמכניסים לתוך הנעליים. תוספות אלה מעוצבות בהתאמה אישית ומטרתן למנוע את התגלגלות כף הרגל ולספק תמיכה נוספת לעקב. יתכן שיהיה עליכם לבקש מהרופא מרשם למדרסים.

אגב, גם בעת טיפול בפציעות ספורט נפוצות, בעקבות ריצה או משחק טניס, הפוגעות בעיקר בכפות הרגליים, מומלץ על שימוש במדרסים שישמרו על כף הרגל מפני החבטות והסיבובים הפתאומיים של כפות הרגליים במהלך האימון.

  1. מתיחות

מתיחות של אזור השוק והשרירים שמסביב יכולות לעזור להפחית את העומס והלחץ על דורבן העקב. מתיחות אלה כוללות, מתיחת אצבעות הרגליים (באמצעות הידיים שלכם), ומתיחת שרירי הרגליים השונים (על ידי הישענות עם הידיים אל הקיר, כיפופים של הברך הקרובה אל הקיר ומתיחת הרגל השנייה שנותרת ישרה לכול אורכה).

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here