עילה נפוצה לתביעת רשלנות רפואית באבחון צליאק: כישלון הרופא לקבוע אבחון נכון

0
1137
קרדיט:freepik

אלפי ישראלים שסובלים ממחלת הצליאק אינם מודעים לחלתם בשל אי אבחון מדויק או כתוצאה ממקרה של רשלנות רפואית באבחון צליאק. מיגרנות או בעיות פוריות עלולות להצביע על מחלת צליאק בסיסית, ובדיקת דם פשוטה היא הצעד הראשון לקראת קביעת האבחנה הנכונה.

מחלת צליאק עלולה להיות אחת מאותן מחלות סמויות שאינן קלות לאבחון, אלא שקושי זה, בשום פנים ואופן, אינו מתרץ רשלנות רפואית באבחון צליאק. חמור מכך, אם מחלה מזיקה זו לא תטופל, היא עלולה להוביל לתגובת שרשרת של מחלה. אי פוריות, סרטן ובעיות נוירולוגיות הם סיבוכים אפשריים שניצבים בפני הסובלים מהמחלה.

בדיקות מקיפות יכולות לאתר נוכחות צליאק

כדי לאבחן נכון צליאק, רופאים צריכים:

  • להקשיב לדיווחי המטופלים על תסמיניהם.
  • לבצע מספר דגימות במהלך ביופסיה.
  • לסקור את התרופות שהמטופל נטל בעבר או נוטל בהווה.
  • לעבור על ההיסטוריה הרפואית האישית והמשפחתית שלו
  • לבחון את התזונה שלו, ולהורות על פרק זמן קצוב של מעבר לתזונה נטולת גלוטן.
  • ולבצע בדיקת דם לאיתור ממצאים גנטיים.

מחלת צליאק מאופיינת במגוון תסמינים ולכן במקרים רבים לא ניתן לזהות מיד את המחלה, במיוחד כשרופא מייחס בטעות את התסמינים למחלה אחרת עם מאפיינים דומים.

לצד האבחון השגוי, יתכנו מקרי רשלנות רפואית באבחון צליאק שנוגעים לפענוח שגוי של ממצאי בדיקת אנדוסקופיה, ולכן על הרופא מוטלת חובת הזהירות בכל הנוגע להפניית המופל לבדיקה אצל מומחה, ובניתוח הממצאים.

התנהלות מקצועית לאבחון צליאק

תקשורת הולמת עם המטופל, וביצוע בדיקות מקיפות, יובילו לאבחון נכון של מחלת הצליאק. רופאים יכולים גם להימנע מאבחון יתר ותת-מחלה של צליאק עם מודעות למגוון הגורמים לשינויים דלקתיים שנראים בביופסיות ומתאמים בין ממצאי ביופסיה לדמוגרפיה של מטופלים, תסמינים, זיהומים, בדיקות דם ובדיקות גנטיות.

אבחון צליאק דורש שיתוף פעולה הדוק בין רופאים, בדיקות מעבדה ובדיקות אנדוסקופיות, ודיאלוג מושכל בין ההתמחויות חיוני לאיתור בזמן של מחלת צליאק.

בשורה התחתונה, אם אתם סובלים מהידרדרות בבריאות עקב רשלנות רפואית באבחון צליאק, יתכן שיש לכם עילת תביעה

אם אתם חושדים שלא קיבלתם אבחון נכון או בזמן של מחלת צליאק ממנה אתם סובלים, חשוב שתדעו שזכויות המטופלים וחובות הרופאים נשלטים בקפידה על ידי חוקים ותקנות, ושהאחראים למחדל של אבחון שגוי או העדר טיפול בזמן, צריכים לתת את הדין.

התייעצות עם עורך דין לרשלנות רפואית שיש לו ניסיון עשיר בתחום, תאפשר לכם לקבל תשובות לשאלותיכם, ולאחר סקירה מעמיקה של המקרה שלכם, בחינת האופן שבו הרופא התייחס לדיווחים שלכם על התסמינים, והבדיקות שביצע או נמנע מלבצע, תגיע לשיאה עם תביעת רשלנות רפואית באבחון צליאק.

אל תהססו לעמוד על זכויותיכם, שכן תביעות רשלנות רפואית עשויות להוביל לקביעת פיצויים כספיים גבוהים שנובעים מהפעולות הרשלניות של הרופא, הצוות הרפואי או בית החולים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here