חשיבות מערכת החיסון – ג'ינסנג

0
1036
חשיבות מערכת החיסון – ג'ינסנג
קרדיט FREEPIK

למערכת החיסון יש שני היבטים שאנחנו יכולים לשקול, הפיזיולוגי והסימבולי. מדוע שני ההיבטים חשובים? ובכן, לפי תורות חוכמה מסוימות, הרובד הפיזי הוא הסימבולי. כלומר, הוא כמו הקנבס עליו מציירים את מה שקורה בממדים עדינים יותר בתודעה. כך שאם משהו יוצא מאיזון בממד הפיזי, סביר שזה מסמל יציאה מאיזון בממדים אחרים. אולי בממד הרגשי, המנטלי, הרוחני וכן הלאה.

תרפיות מסוימות יכולות להתמקד על הקשר הסימבולי, ולמעשה לגלות מה הוא שורש היציאה מהאיזון, ובכך לתת מענה לחולי או חוסר איזון פיזי כלשהו, על ידי טיפול ברובד אחר ממנו נוצר ואותו מסמל. לדוגמה, אפשר לתת מענה למערכת החיסון, כדרך עבודה על סיפור רגשי, מן הרובד הרגשי לדוגמה, הקשור להצבת גבולות ויירוט אנשים שחצו אותם, אולי אפילו יתר או פחת על המידה. מדוע כתבנו זאת?

הצבת גבולות חיסונית

ובכן, מערכת החיסון אחראית (בין היתר, ולהבנתנו) על סינון התאים הנכנסים למערכת הפנימית. באם "התגלה אויב", או תא שלא אמור להיות שם, היא יכולה ואף אמורה לגלות אותו, זהו תפקידה. ומשם, ליירט אותו כדרך האיכויות האישיות שלה. אם היא עושה את תפקידה נאמנה, הגוף נשאר מוגן מכניסה של "גופים לא מאושרים". אם היא סוטה ממסגרת התפקיד, אזי שהיא יכולה לתקוף תאים ידידותיים, או לא לתקוף תאים שמתבקש להשאיר בחוץ. באופן דומה, אם אדם מסוים מרגיש שהוא תוקף אנשים שמנסים להתקרב אליו, או מנסה "ליירט" אותם על כל מיני הצעות שונות שהם מציעים לו, אפשר שיש לו חוסר איזון שהוא יכול לגלות בתוך המערכת הפנימית שלו. ואם זה מתבטא במערכת חיסון "פעילה יתר על המידה", אפשר שזה רק משקף את הנטייה הזאת. נכון הדבר גם למצב ההפוך.

תמיכה פיזית במערכת החיסון

ובכך, גם הרובד הסימבולי של מערכת החיסון, הוא למעשה ממש, ממש חשוב. לעתים, שלא נאמר תמיד (לדעתנו), הרובד הפיזי הוא רק הביטוי של הרובד הסימבולי, או פשוט רבדים עדינים ואחרים מזה הפיזי, בהם דברים יכולים להתרחש נאמנה או תחת עיוות/חוסר איזון מסוים. כך או כך, ניתן לגשת לחוסר האיזון דרך עבודה רגשית/רוחנית/אנרגטית, וניתן לתמוך גם ברובד הפיזי את מערכת החיסון, גם כדרך מערך תזונתי הולם.

במחקרים שפורסמו באתר Healthlien, נמצא כי נטילת ג'ינסנג יכולה להשפיע באופן חיובי על בריאות מערכת החיסון. למעשה האתר מציין מחקר בו היה מחקר בהשתתפות אנשים שעברו טיפולים לסרטן, בו נמצא שהיו שיפורים מהותיים בפונקציות חיסוניות שונות ובהמעטה בתדירות התסמינים.  זה לא המחקר היחיד שהם ציטטו שהראה שיפורים אפשריים והטבות כתוצאה מהכללת הצמח במערך התזונה. כך שאם מסתכלים על זה כך, באם רוצים להעניק מענה פיזי, אפשר ללכת על מאכלים או/ו תוספים שייתמכו את תפקוד איברי הגוף, כמו גם ללכת לשורש האנרגטי/תודעתי שלהם כדי לבדוק איזה מענה מתבקש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here