ארצות הברית: ממשל ביידן-האריס משקיע בדור הבדיקות המיידיות

0
1170
צילום: סופיה ישראל

בישראל נערכים להקמת מתחמי בדיקות מהירות עם תשובה תוך 15 דקות לקראת התו הירוק על בסיס ההצלחה והניסיון בתפעול האיים הירוקים באילת ובים המלח

 

עם כניסתם לתפקיד, הכריזו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס על תוכנית חדשה לניצחון על נגיף הקורונה אשר תכלול בין היתר הקמת מתחמי בדיקות מהירות. התוכנית תתמקד בהשקעה בדור הבא של בדיקות הקורונה הכולל בבדיקות מיידיות ובדיקות ביתיות, במטרה להרחיב את היכולת של ארצות הברית לערוך בדיקות המוניות.

גם בישראל נערכות כבר בדיקות מהירות במתחמי בדיקה מיידים, בהם מתקבלת תשובה תוך 15 דקות באיים הירוקים באילת, ביטבתה ובים המלח באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה (Sofia) הפועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות ובימים אלו כבר נערכים להקמת מתחמים עירוניים ואזוריים לבדיקות מהירות על בסיס הניסיון בתפעול האיים הירוקים.

מדינת ישראל רכשה כ – 300 מכשירים קטנים וחכמים וכבר בוצעו בעזרתם כ – 180,000 אלף בדיקות מיידיות בתחנות בדיקה בבתי אבות, בדיור מוגן, בפיקוד העורף ובמשטרה. במתחמים באיי התיירות הירוקים בוצעו בהצלחה כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות. מדובר במכשיר חכם אשר פותח על ידי תאגיד האיבחון האמריקאי קווידל (Quidel) בעזרתו ניתן לבדוק כ – 40 איש בשעה.

צילום: סופיה ישראל

מתחמי בדיקות מהירות ברחבי הערים על בסיס הניסיון בתפעול האיים הירוקים

בסופיה ישראל כבר החלו השבוע בהיערכות להקמת מתחמי בדיקות מהירות בערים ברחבי הארץ, עם תשובה תוך 15 דקות, על בסיס הניסיון הרב בתפעול מתחמי בדיקות המוניות באיים הירוקים באילת ובים המלח לקראת פתיחת התרבות על פי מתווה התו הירוק (הדרכון הירוק) ובכפוף לפתיחת המשק. המטרה היא שהתו הירוק ישמש כתו מעבר וחל על מתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות סופיה מהירות ויאפשר כניסה למופעי תרבות אירועי ספורט וכן למוזיאונים. יתכן גם שהתו הירוק יכלול חדרי כושר, מלונות, קניונים, מסעדות, בתי קפה ובריכות שחיה ויאפשר בדיקות מהירות על בסיס הניסיון והתהליך שבוצע באיים הירוקים, עם מכשירי סופיה בהתאם לנהלים של משרד הבריאות, בכפוף לפתיחת המשק. בנוסף ביוזמת יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם הצגת בדיקות מוקדמות או בדיקות מהירות בכניסה אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

 

תרשים זרימה לתחנת בדיקה המונית ומתחם בדיקה עירוני

יודגש כי סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA, משרד הבריאות וקיבלה את תו התקן האירופאי CE. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה את  נגיף הקורונה וגם את הווריאנטים והזנים החדשים המתגלים בעולם כמו הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית, בתוך 15 דקות.

חברת קווידל אשר פיתחה את המכשיר אף קיבלה לאחרונה את אישור ה – FDA לבדיקת קורונה נוספת וחדשה יותר, המתבצעת ללא מכשיר בתוך 10 דקות בדומה לבדיקת הריון ביתית. החברה מיוצגת בישראל כ – 20 שנה על ידי קבוצת רימיפארם, אשר כבר פועלת לאישורה מול משרד הבריאות ובמקביל מטמיעה את מערכת סופיה במגזר העסקי והפרטי ביעילות ובהצלחה על סמך הניסיון הרב, בנוהלי עבודה ותרשימי זרימה לתחנות בדיקה המוניות ומתחמי בדיקה עירוניים.

עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה וברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה. במהלך השנה יצמח השימוש בהן לכ – 70 מיליון בדיקות לחודש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here