מגדלור של תקווה: מיילדות בתקופת השואה והיום

0
307
צילום: ארגון המיילדות בישראל

בעיצומו של יום השואה, בזמן שאבל וכאב מציפים את ארצנו בזיכרון הנספים ואפילו בשעת הצפירה בה כולנו עוצרים בדומיה לזכרם, יש מקום בו החיים לא עוצרים לרגע. בחדר הלידה בכי ראשון של תינוק, מתנגן לתוך צליל הצפירה הזועקת. ביום הזה המיילדות בישראל ממשיכות לתמוך בנשים בלווי הריון ומשכב לידה, מחלקות האשפוז וחדרי הלידה אך יחד עם זאת, בליבן נושאות איתן את מיליוני הנשים ההרות והיולדות בתקופת השואה הנוראה. ביום הזיכרון לשואה, ארגון המיילדות בישראל, מגיש זוויות שונות מעולמן של המיילדות, במהלך אחת התקופות האפלות בהיסטוריה של האנושות:

• בגטאות, במחנות ריכוז ובמקומות מסתור, המיילדות סייעו לנשים ההרות. מקצועיותן והידע שלהן היו חיוניים לעזרה בהישרדותם של האם והתינוק.
• בתנאי רעב קיצוני וללא תנאים סניטריים בסיסיים, ציוד המיילדת היה ליבה עיניה וידיה, לעזרה בהיריון בלידה וגם בהפלות ובאובדן הקשה.
• לאחר הלידה, המיילדות העניקו טיפול שכלל תמיכה בהנקה ומעקב אחר החלמת היולדת.
• נגישות לרופא לא הייתה והמיילדת שימשה כאשת המקצוע לתמיכה בתקופת משכב הלידה.
• המיילדות שימשו מגדלור של תקווה וחום אנושי בתקופה של חושך, תוך סיכון חייהן מעצם יהדותן ועזרתן לנשים הרות.

ארגון המיילדות חרט על דגלו להנציח את זכרון השואה, במסעות של מיילדות בכל רחבי הארץ לפולין. לאחרונה יצא המסע הרביעי, משלחת של ארגון המיילדות בישראל. מסע מיילדות לחיים. לזכור ולעולם לא לשכוח. ארגון המיילדות בישראל, הוא האיגוד המקצועי המייצג של 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים, מיילדות הבית והקהילה. מדובר בנשות מקצוע, בעלות רישיון של מיילדת מוסמכת, אשר ניתן להן על ידי משרד הבריאות בחלוף חמש וחצי שנות לימוד והכשרה מעשית. הארגון מזמין נשים בהריון אל קהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המנוהלת בהתנדבות על ידי מיילדות מקצועיות המספקות תמיכה ומענה מקצועי מבוסס ראיות. בקבוצה יכולה כל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here