שבר בכף היד: מה ניתן לעשות?

0
1023
קרדיט תמונה FREEPIK

שבר בשורש כף היד הוא שבר בשורש כף היד המתרחש בדרך כלל כאשר אדם נופל ונוחת על יד מושטת. זו פציעה שיכולה להיות מאוד כואבת וקשה לריפוי. זה יכול גם לגרום לנזק עצבי אם לא מטפלים בו כראוי. הדבר החשוב ביותר לדעת על שבר בשורש כף היד הוא שצריך לטפל בו בהקדם האפשרי כי הוא עלול להזדהם או לגרום לנזק קבוע אם לא מטפלים בו כראוי. מאמר זה ידון במה שחשוב לדעת על שבר בשורש כף היד, כגון התסמינים, דרכי האבחון, אפשרויות הטיפול והפרוגנוזה.

כמה זמן יכול לקחת טיפול בשבר שורש כף היד?

שבר בשורש כף היד הוא שבר בעצם שורש כף היד. זה יכול להיגרם מנפילה על יד מושטת, או על ידי סיבוב היד או הזרוע בצורה מביכה. פרק כף יד שבור מטופל בדרך כלל עם גבס וסד כדי לשמור על הזרוע במצב קבוע. רופאים עשויים גם להמליץ על ניתוח לתיקון כל נזק שנגרם לעצם. פרק כף יד שבור יכול לקחת שישה שבועות או יותר להחלים ולחזור לשימוש רגיל, אך רוב החולים חוזרים לעבודה תוך שלושה חודשים.

כך תטפלו בהתאם בשבר בכף היד

שבר בשורש כף היד הוא פגיעה בשורש כף היד הנגרמת מנפילה או מכה. פרק כף היד הבוגר מורכב משמונה עצמות קטנות המוחזקות יחד על ידי רצועות וגידים. שברים בשורש כף היד מטופלים בדרך כלל באמצעות אימוביליזציה וסד, ולאחר מכן פיזיותרפיה ושיקום. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון השבר.

שבר ברדיוס הדיסטלי הוא אחת הפציעות השכיחות ביותר בילדים ומבוגרים, שכן ניתן לצפות בו בקלות וניתן לאבחן אותו באמצעות צילום רנטגן פשוט.

השברים הנפוצים ביותר הם:

1) רדיאלי דיסטלי

2) אולנה פרוקסימלי

3) הומרוס פרוקסימלי

4) אולנה דיסטלי

5) רדיוס דיסטלי

שבר בשורש כף היד הוא פציעה חמורה שעלולה להוביל לכאב משמעותי, ולפעמים גם לנכות. על מנת למנוע מהשבר להחמיר או להפוך לפציעה חמורה יותר, חשוב לשמור על פרק כף היד במצב ניטרלי ולהימנע מכל תנועות מיותרות. חשוב לטפל בהקדם! כמו כן, שבר הוא שבר בעצם שלא החלים כראוי. זה גורם לכאב ומגביל את התנועה של מפרק שורש כף היד. אם לא מטופל, זה עלול להוביל לנכות קבועה או עיוות של היד והאצבעות זה מצריך הפנייה ל מומחה כף יד .

למה זה נגרם ומה אנחנו יכולים לעשות בנושא?

שבר בשורש כף היד הוא תוצאה של שבר בשורש כף היד הגורם לנפיחות וכאב. זה יכול להיגרם מנפילה או תאונה. על מנת לטפל בפציעה זו, חשוב לזהות אילו עצמות שבורות וכיצד נשברו. שברים בשורש כף היד נגרמים לרוב מנפילות, אך הם יכולים להתרחש בין היתר גם מפציעות ספורט או מסוגים מסוימים של פעילויות עבודה כמו עבודות נגרות או בנייה. חשוב לפנות לרופא בהקדם לטיפול בשבר בכף היד – הרבה בריאות!

מאמר נכתב בשיתוף חברה לקידום אתרים לרופאים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here