מחפשים בית ספר לפסיכותרפיה? המאמר הזה בשבילכם

0
599
בית ספר לפסיכותרפיה
קרדיט PIXABAY

אם הגעתם למאמר זה, אתם בוודאי מתעניינים בלימודי פסיכותרפיה. ישנם מס' מסלולי לימוד אפשריים לתחום הפסיכותרפיה בין אם אתם מטפלים מקצועיים ומנוסים המחפשים להעשיר את הידע המקצועי שלכם, או בין אם אתם מגיעים מתחומי טיפול אחרים ורוצים להרחיב את היריעה המקצועית שלכם, ואתם בוודאי מחפשים בית ספר לפסיכותרפיה שיוכל להעניק לכם את הידע לו אתם זקוקים בתנאים שיתאימו לקצב החיים שלכם ולמצבכם התעסוקתי והמשפחתי. במאמר זה קיבצנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי בנוגע לבית ספר לפסיכותרפיה.

בית ספר לפסיכותרפיה – מהי פסיכותרפיה?

המשמעות המילולית של המילה "פסיכו" היא נפש, ו"תרפיה" משמעותה טיפול; פסיכותרפיה הינה סוג טיפול נפשי או פסיכולוגי. בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מבינים את המשמעות של בריאות נפשית, ואם בעבר היה טאבו גדול סביב הנושא, היום אנשים רבים בוחרים לגשת לטיפול נפשי על מנת לשפר את איכות חייהם. טיפול פסיכותרפיסטי מנסה להקל ואף לרפא את התחושות הקשות הללו ולשפר את איכות חייו של המטופל ואת מצבו הנפשי ואת תפקודו הרגשי והחברתי. בטיפול פסיכורתרפיסטי ננהל שיחה טיפולית עם המטופל בה נדבר על המצוקות והקשיים שהוא חווה, על רגשותיו ומחשבותיו ועל דפוסי ההתנהגות שלו עקב המצוקה שהוא חווה. ישנן גם גישות טיפוליות בפסיכותרפיה הנעזרות בגוף לצורך הבעה רגשית, וגישות הנעזרות באמצעים אמנותיים הדורשים פחות מלל. הקשר שנוצר בין המטפל למטופל הוא חשוב לטיפול ולהצלחתו, וגילוי אמפתיה מצד המטפל, לצד הכלה והקשבה למצבו של המטופל לצד דיאלוג בינו לבין המטפל הם הכרחיים לצורך הצלחתו של הטיפול.

בית ספר לפסיכותרפיה – למי זה מיועד?

  • מטפלים עם רקע בתחום הטיפול
  • בעלי תואר אקדמי הרוצים להעשיר את השכלתם
  • מטפלים מתחום הרפואה ההוליסטית ומתחום הרפואה המשלימה
  • אנשים הרוצים לרכוש ידע בתחום פסיכותרפויטי

לימודי פסיכותרפיה יכולים להיעשות במסגרת אקדמית, או במסגרת לימודי תעודה, לימודי המשך ובמסגרות לא אקדמיות.

מה לומדים בבית ספר לפסיכותרפיה?

  • טיפול פסיכודינאמי – גישה טיפולית המתבססת על הפסיכואנליזה של פרויד וממשיכי דרכו, בה המטרה היא להגיע להבנה של בסיס המצוקה הנפשית של המטופל הנעוצה בעבר שלו וביחסים שלו עם דמויות משמעותיות מילדותו. התובנות אליהן מגיע המטופל במהלך הטיפול עוזרות לו לפתח מודעות לדפוסי המחשבה שלו, לדפוסי התנהגותו, ולרגשותיו, ומטרת הטיפול היא לחזק את המשאבים והיכולות של המטופל עצמו להתמודד עם הקשיים שלו.
  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי – נקרא גם "CBT" המתמקד באופן נקודתי בקושי של המטופל – חרדה, הפרעה כפייתית או פוביה מסוימת. הטיפול מתמקד בשינוי דפוס החשיבה של המטופל על הבעיה, ואופן ההתמודדות איתה. במהלך הטיפול ניתנים למטופל תרגילים שעליו לתרגל בין הפגישות על מנת "להיפטר" מההתנהגויות הגורמות למצוקה, ולפתח דפוסי חשיבה בריאים יותר עבורו.
  • טיפול זוגי – טיפול המיועד לבני זוג הנמצאים במשבר ורוצים לשפר את מערכת היחסים ביניהם. מטרתו של הטיפול הוא להזכיר לבני הזוג מדוע הם מצאו חן אחד בעיני השני ומדוע חייהם נקשרו אחד בחיי השני ולפתח ערוצי תקשורת בריאים וחיוביים יותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here